Bully II - Hooligan

  • Автор на темата Автор на темата ssh22
  • Начална Дата Начална Дата

ssh22

Потребител
Здравейте колеги,
Започвам сглобяването на нов MOA състезателен катерач, клас 2.2pro/modified
Модела е RC4WD Bully 2.

След около седмица чакане, КИТ-а пристигна... опакован в 3 кашона :)
IMG_6001.JPG IMG_6002.JPG IMG_6004.JPG IMG_6005.JPG IMG_6006.JPG IMG_6007.JPG IMG_6008.JPG IMG_6017.JPG

За първи път виждам мостове изработени като швейцарски часовник. Всичко е анодизиран алуминий. И е изпипано до най-малкия детайл.
IMG_6010.JPG IMG_6011.JPG IMG_6012.JPG IMG_6013.JPG IMG_6014.JPG IMG_6015.JPG IMG_6016.JPG

Шоковете също са изцяло от алуминий. С вътрешни пружини:
IMG_6018.JPG

Гумите са толкова меки и лепкави, че дори се залепят за себе си. Джантите са от пластмаса, вътрешния beadlock ринг е карбонов, външния също е карбонов. Хекс хъб-а е алуминиев.
IMG_6019.JPG IMG_6020.JPG IMG_6021.JPG IMG_6022.JPG IMG_6023.JPG
IMG_6024.JPG

Започва няколкочасово сглобяване. Инструкциите са повече от перфектни.
IMG_6025.JPG

Джантите бяха сглобени.. наложи се да ги разглобя за да сложа гумите.
IMG_6027.JPG IMG_6028.JPG IMG_6029.JPG

Шасито също е изцяло от карбон. Линковете са титаниеви.
IMG_6026.JPG
IMG_6030.JPG

Сложили са доста богат избор от пружини за амортисьорите. За моя най-голяма изненада вътре имаше масло...
IMG_6031.JPG IMG_6032.JPG
IMG_6045.JPG
IMG_6044.JPG

Шасито в сглобен вид:
IMG_6033.JPG

Това са моторите които ще ползвам (Holmes Hobbies Torque Master Expert 35T). Засега е само един.
IMG_6046.JPG

Разглобих мостовете и скоростните кутии (в които също имаше някакво масло), гресирах всичко и затегнах с tread lock.
IMG_6047.JPG IMG_6048.JPG IMG_6049.JPG

Вече е ролер:
IMG_6050.JPG IMG_6051.JPG IMG_6052.JPG IMG_6053.JPG IMG_6054.JPG IMG_6055.JPG

Кастера е абсурдно голям. Принципно трябва да е около 22 градуса. Но в момента е доста повече. Причината е, че клокнах c-хъбовете прекалено много. Идеята е после да вдигна мотора по-високо като наклоня моста. Това би трябвало да намали и кастера.
Мисля да вдигна мотора като сложа по дълги уши на горните линкове. Това ще ги удължи и моста би трябвало да се наклони напред, което ще вдигне мотора и ще намали кастера.
В този ред на мисли, някой знае ли някакви дълги уши/rod ends... линковете са с резба М4?

Шоковете са хубави но не мисля, че са удачни за такъв катерач ... по-скоро за скейлър. Най-вероятно по-нататък ще ги сменя с traxxas big bores.

Гумите, макар и много меки и лепкави нямат никаква въздушна циркулация. И в момента стоят като напомпени .. въздуха няма откъде да издиша. Мисля да им пробия някакви дупки за да излиза въздуха.

Рамената са много къси и поради това завиването ще е тежко. Ще ми трябва някакво доста мощно серво.... нещо около 30кг и нагоре...
 

Attachments

  • IMG_6034.JPG
    IMG_6034.JPG
    442.7 KB · Прегледи: 3
  • IMG_6035.JPG
    IMG_6035.JPG
    358.8 KB · Прегледи: 3
  • IMG_6036.JPG
    IMG_6036.JPG
    335 KB · Прегледи: 2
  • IMG_6038.JPG
    IMG_6038.JPG
    413.6 KB · Прегледи: 2
Честито, Колега! Това вече е истинско удоволствие! Дано си сбъднал някоя мечта :)

Това е, което знам аз за по-дълги линкове, даже мисля ги бях пускал някъде из темите. Не зная дали няма да ти дойдат къси и те, но ето:

037345973.jpg


037345975.jpg


Поздрав!
 
Мерси Сашо. Мисля, че точно това ми трябва ... неможах да намеря по-дълги от traxxas 5525. Мисля, че дължината им ще е достатъчна. Сегашните са 22мм. Това трябва да ми даде около 1см по-дълги линкове, или 2см ако сложа от двете страни. Би трябвало да е достатъчно. Сега остава да ги намеря някъде в БГ, че не ми се чака седмици :)
 
Дано са налични, дерзай :)
Инак траксаски rod end-ве поръчвам от rcmart, идват за десетина дни и цената им е идентична горе-долу. Не винаги са в наличност, но не минава много време до зареждане.

Успех!
Ще ми е интересно да го видя в действие :)
 
Оказа се, че временно няма да мога да пазарувам. От банката са блокирали картата ми поради съмнителни транзакции (опитали са да теглят пари от банкомат в щатите). Малко ще се позабавят нещата, поне докато ми преиздадат картата. Така, че ги поръчах от Нитро Планет .. там поне мога да платя в кеш при доставка...
 
Честито и от мен! Много добре изглежда всичко :) И браво за избора на мотори... Определено си струват, вече година и малко ползвам Holmes Hobbies мотор, и мога да кажа само хубави неща за тях :biri:
 
Честито и от мен! Много добре изглежда всичко :) И браво за избора на мотори... Определено си струват, вече година и малко ползвам Holmes Hobbies мотор, и мога да кажа само хубави неща за тях :biri:

Доста рових за моторите и се оказа, че навсякъде хвалят тези. Не намерих нито едно оплакване. Навсякъде казват, че това са най-добрите четкови мотори за катерачи. Исках да взема и от спийд контролерите им (които също много хвалят) но цената е малко солена :(
 
Ооо да, определено са доста добри като марка. Но си е така, цената на ESC-то е доста висока... То и моторите не са особено евтини, но се понасят. Ти директно от тях ли поръча моторите?
 
Кофтито при мен е, че трябва да поръчвам всичко по две - 2 мотора, 2 спийда и т.н... така излиза още по-солено. Ще карам със спийдовете които имам - hobbywing quicrun 1060. Досега съм нямал грижи с тях.

Моторите са от рцмарт. Когато поръчвах в holmeshobbies.com ги нямаше в наличност. Иначе като ги купиш от тях могат да ти мачнат двата мотора за да работят в перфектен синхрон.
 
Иначе за апаратура ще ползвам Futaba 4PLS. Поддържа миксинг на 2 спийд контролера, така, че там не очаквам да имам проблеми. Старото ми радио беше хакнато FlySky GT3B... предполагам минаването ми към Futaba ще е приятно. Досега не съм ползвал апаратура от по-висок клас. Надявам се да си заслужава парите.

Остана единствено сервото. Там още не съм решил какво да ползвам. В стария ми катерач ползвах 30кг solar серво. Вършеше си работата но издаваше огромен шум и постоянно бръмчеше ... но пък струваше около 20$.
Сега се двуомя м/у Hitec HS-7950TH и Savox SA-1230SG. Hitec-a е с титаниеви зъбни колела .. навсякъде го хвалят и казват, че се купува само веднъж (не вярвам). На 7.4V дава 35кг тяга. Савокса не е high-voltage, на 6V дава 36кг тяга. Аз ще ползвам Castle Creations CC BEC, така, че волтажа не ми е проблем. Но наистина се чудя кое от двете да избера. Савокса е и по-евтин...
 
Със сигурност преминаването към Futaba ще е доста добре и лесно предполагам... :hehe:. Колкото до сервото, Hitec за България си е екзотика, но все пак навсякъде го хвалят и предполагам не е случайно. Savox аз не съм имал, но @dido_vv бра ядове с един от водоустойчивите им модели. Аз на моя Comp Crawler ползвам 30 кг. Turnigy MG-959 и въпреки, че е Turnigy съм повече от доволен. :biri:

Колкото до синхронизацията на моторите, можеш да се свържеш с Джон от Holmes Hobbies и ако имаш въпроси, той със сигурност ще ти помогне.
 
Hitec-a ми излиза около $50 с доставката ... така, че най-вероятно ще взема него.
Говорил съм с Джон във форума на rccrawler.com. Ако имам проблем със синхронизацията който неможе да се реши с настройване на тайминга, да им ги пратя до щатите, а те да ги синхронизират или подменят. Надявам се да нямам такива проблеми.
 
Монтирах тежестите. По принцип ползвам оловни плочки, които слагам в джантите. Този път обаче, реших да ползвам така наречените "knuckle weights", които се монтират директно на главините и влизат в самите джанти, без да се въртят заедно с колелото.
Самата система представлява една алуминиева планка, която се захваща за главината, а за нея се хваща държач който е с дупки. Във всяка дупка се слагат волфрамови цилидърчета (тежести). Волфрама е 1.7 пъти по-тежък от оловото.... така, че малките цилиндърчета (дължина 11мм и диаметър 9мм) са доста тежки. Цялата система заедно с гайките тежи точно 100гр (на колело) ... което би трябвало да ми е достатъчно.

Ето за какво става въпрос:

Волфрамовите тежести, макар и доста малки (9мм диаметър) се оказаха доста тежки:
IMG_6089.JPG

Монтирано на планките, заедно с болтовете е 92гр. Като сложих и гайките, става точно 100гр.
IMG_6091.JPG

Ето как изглежда, монтирано на главината.
IMG_6094.JPG IMG_6092.JPG IMG_6093.JPG

Хекс хъба е на косъм от държача в който са сложени тежестите ... надявам се да нямам проблеми. Когато го тествах, въртейки го на ръка нямаше никакво триене, но при каране ще има вибрации и е възможно да се получи такова.
Ако все пак има някакво търкане м/у алуминиевия хекс хъб и пластмасовия държач се надявам хъба да изпили ръба на държача и нещата да се напаснат от самосебе си :).
IMG_6095.JPG

Ето как изглежда с гумите:
IMG_6096.JPG IMG_6097.JPG

Както се вижда, тежестта е точно там където трябва да бъде - възможно най-ниско.
Надявам се системата да върши работа. В щатите е доста често използвана. Ако ли не, или ще прецакам някоя джанта, лагер, cvd или нещо друго :)
 
Вчера получих сервото.
IMG_6118.JPG IMG_6119.JPG IMG_6120.JPG IMG_6121.JPG

Сервото, моторите и електрониката е монтирана
IMG_6134.JPG IMG_6124.JPG IMG_6129.JPG

Днес беше първото каране. Впечатлен съм от сервото ... изкара точно 40 минути... след това изгоря! Немога да си обясня как може серво за $120 да изкара точно 40мин. Самото рогче неможе да се завърти дори и на ръка, а сервото си мирише на изгоряла електроника.
Бек-а съм го настроил на 7.4V за да може сервото да работи в оптимален режим. Още докато го тествах вкъщи забелязах, че доста грее .. но не обърнах голямо внимание. Не съм замервал БЕК-а (Castle Creations 10A BEC) но имам чувството, че може да пуска повече ток и това да е изпържило сервото.
Предполагам ще трябва да го пращам в USA за ремонт .... разбира се, ако ми уважат гаранцията.

Иначе машината се катери доста добре. Единственото нещо което малко ме дразни са амортисьорите. Най-вероятно ще ги сменя с Traxxas Big Bores и Losi Mini T пружини. За съжаление сервото се осра точно когато бях почнал да правя видео...
 
От TowerHobbies се оказаха пичове. Още щом им писах ми изпратиха ново серво. Надявам се, че този път ще е читаво.
 
Малък ъпдейт:
Едната от карбоновите джанти се огъна.... Реших да ги заменя с Crawler Innovations 6 bolts wheels. Смених и стоковите вложки с Double Deuce 5.25” Narrow Comp Cut Inner / Soft Outer (отпред) и Double Deuce 5.25” Narrow Inner / Medium Outer (отзад). Тези вложки са специално направени за състезателни катерачи и са едни от най-добрите в момента на пазара. Повече инфо за тях, можете да намерите тук: http://crawlerinnovations.com/double-deuce/?sort=featured&page=2
Ето малко снимки:
IMG_6200.JPG IMG_6197.JPG IMG_6198.JPG IMG_6199.JPG IMG_6203.JPG

Смених и ESC-тата. Досега не съм имал проблеми със старите (2x Quicrun WP 1080) но за съжаление са доста големи и заемат много място. Новият контролер е Holmes Hobbies TorqueMaster BR Mini Dual - http://holmeshobbies.com/electronics-and-wiring/speed-controllers/torquemaster-br-mini-dual.html Това всъщност представляват 2 контролера HH BR Mini Dual стиковани в едно. Малко по-големи са от монета от 1 лев. Заедно с моторите (Holmes Hobbies Torque Master Expert), стана едно от най-добрите възможни комбота за такъв тип катерач.

Другата промяна са шоковете. Старите шокове бяха повече за скейлър. Новите, които ползвам са модифицирани Traxxas (#2660) Big-Bore (http://www.dravtech.net/?product=comp-shocks#configuration). Изключително съм доволен от тези амортисьори!

Както казах по-горе, от TowerHobbies ми изпратиха ново серво , но така и не поискаха да върна старото, което изгоря. Свързах се с Hitec и те ми отговориха, че има 2 години гаранция и ако им го изпратя и платя пътните разходи ще го ремонтират гаранционно. Пратих им го и те ми го върнаха поправено. Отговориха ми, че е изгоряло поради повреден електро мотор.
Въпреки, че първият ми допир с Hitec 7950TG беше провал, в момента смея да твърдя, че сервото е брутално. Изключително бързо и много мощно. Единствения минус е, че е малко по-шумно.

Ето и няколко клипчета (тези са стари):



Тези са от вчера:

 

Attachments

  • IMG_6202.JPG
    IMG_6202.JPG
    244.1 KB · Прегледи: 1
  • IMG_6201.JPG
    IMG_6201.JPG
    254.9 KB · Прегледи: 1
Back
Нагоре