FMS Dassault Rafale 64mm EDF джет е последното попълнение на турбинната ми армада, и следващият кандидат за принтирано сопло, след Gripen-a.
За всички детайли около модела, може да посетите блога ми: ArxangelRC.blogspot.com
Като цяло, с изключение на колесника, това е най-добре измисления и направен самолет, който съм купувал готов. Поне при мен, колесника въртеше на обратно от вертикалното кормило, което практически го правеше не използваем, затова го свалих и ще се каца по корем.
Начина, по който е инсталирана турбината, ми допада изключително много и е изключително добре захванат в материала, за да не се налага дори да се лепи, което прави евентуалната бъдеща подмяна много лесна. Окабеляването също е прекарано доста удобно, като човек има достъп до всички жици от външната страна на самолета и не се налага да се занимава с граничещи с операция на сърце прекарвания на кабели и прочее. Въпросните кабели и спиид контролера са защитени от пластмасово покритие, което е залепено за фюзелажа. Аз трябваше да го сваля за да стигна до турбината, за да мога да балансирам импелера, а след това го залепих отново, но този път с прозрачно тиксо, за да е по-сигурно и да може после по-лесно да се свали за бъдещи ревизии.
Мотора се оказа по-бърз от обявения в сайта на НК - реално пристигна с ъпгреднатия на 4600Кv, а в НК пише, че е 4100Kv. Важното е, че дори по-бързия мотор успешно се справи с полети на 3 и на 4 клетки, като на 4 клетки има достатъчно тяга за да ходи вертикално.
Мога да кажа, че това е първия купен самолет, който нямаше нужда от НИКАКВИ модификации, освен балансирането на импелера, за да полети. Ако човек не го притеснява толкова вибрацията, и смята да го ползва само на 3 клетки, спокойно може само да зареди батерия, да я сложи в модела и да го литне без притеснения. Първия полет искаше малко горен трим, защото бях сложил батерията прекалено напред, но като изключим това, самолета литна перфектно, даже ми беше трудно да повярвам, че нямаше поне едно падане или друга драма около излитането.
На видеата по-долу ще видите как лети самолета, а сега ето малко снимки:
И вече готов и в полет:
Реално нищо кой знае колко интересно не се случи при облитането, затова ето направо един полет след като имах време да посвикна с модела. След 2-та минута има няколко преминавания на забавен каданс, който е още по-забавен порави факта, че самолета може да лети супер бавно с вирнато носле.
UPDATE 1 (03.11.2013)
Вчера беше доста интензивен ден за Rafale-то. Вече има над 1 час полети на 4 клетки и мотора, 4600Kv, все още се държи мъжки.
Ето една кратка компилациика от преминавания с наземната камера, има и доста забавени моменти.
А ето едно видео на цял полет с Rafale, сниман от трикоптера ми. Понеже за мулти-роторите имам отделна апаратура, сложих трикоптера да си виси в накаква позиция, взех другата апаратура и отидох да летя самолета. За да не кажат някои хора, че това е безотговорно, апаратурата на трикоптера беше поверена на Велко, да се намеси ако нещо се обърка. Като цяло се получи много добре, машината засне почти целия полет на самолета, като и аз се стремях колкото се може повече да седя в полезрението на камерата.
UPDATE 2 (18.11.2013)
Ето още едно видео от този уйкенд, този път обаче го летя с главно с главата надолу. Интересното е, че според мен е малко по-стабилен, когато лети така. Във всеки случай се забавлявах доста, найстина страхотен модел се оказа.
За всички детайли около модела, може да посетите блога ми: ArxangelRC.blogspot.com
Като цяло, с изключение на колесника, това е най-добре измисления и направен самолет, който съм купувал готов. Поне при мен, колесника въртеше на обратно от вертикалното кормило, което практически го правеше не използваем, затова го свалих и ще се каца по корем.
Начина, по който е инсталирана турбината, ми допада изключително много и е изключително добре захванат в материала, за да не се налага дори да се лепи, което прави евентуалната бъдеща подмяна много лесна. Окабеляването също е прекарано доста удобно, като човек има достъп до всички жици от външната страна на самолета и не се налага да се занимава с граничещи с операция на сърце прекарвания на кабели и прочее. Въпросните кабели и спиид контролера са защитени от пластмасово покритие, което е залепено за фюзелажа. Аз трябваше да го сваля за да стигна до турбината, за да мога да балансирам импелера, а след това го залепих отново, но този път с прозрачно тиксо, за да е по-сигурно и да може после по-лесно да се свали за бъдещи ревизии.
Мотора се оказа по-бърз от обявения в сайта на НК - реално пристигна с ъпгреднатия на 4600Кv, а в НК пише, че е 4100Kv. Важното е, че дори по-бързия мотор успешно се справи с полети на 3 и на 4 клетки, като на 4 клетки има достатъчно тяга за да ходи вертикално.
Мога да кажа, че това е първия купен самолет, който нямаше нужда от НИКАКВИ модификации, освен балансирането на импелера, за да полети. Ако човек не го притеснява толкова вибрацията, и смята да го ползва само на 3 клетки, спокойно може само да зареди батерия, да я сложи в модела и да го литне без притеснения. Първия полет искаше малко горен трим, защото бях сложил батерията прекалено напред, но като изключим това, самолета литна перфектно, даже ми беше трудно да повярвам, че нямаше поне едно падане или друга драма около излитането.
На видеата по-долу ще видите как лети самолета, а сега ето малко снимки:
И вече готов и в полет:
Реално нищо кой знае колко интересно не се случи при облитането, затова ето направо един полет след като имах време да посвикна с модела. След 2-та минута има няколко преминавания на забавен каданс, който е още по-забавен порави факта, че самолета може да лети супер бавно с вирнато носле.
UPDATE 1 (03.11.2013)
Вчера беше доста интензивен ден за Rafale-то. Вече има над 1 час полети на 4 клетки и мотора, 4600Kv, все още се държи мъжки.
Ето една кратка компилациика от преминавания с наземната камера, има и доста забавени моменти.
А ето едно видео на цял полет с Rafale, сниман от трикоптера ми. Понеже за мулти-роторите имам отделна апаратура, сложих трикоптера да си виси в накаква позиция, взех другата апаратура и отидох да летя самолета. За да не кажат някои хора, че това е безотговорно, апаратурата на трикоптера беше поверена на Велко, да се намеси ако нещо се обърка. Като цяло се получи много добре, машината засне почти целия полет на самолета, като и аз се стремях колкото се може повече да седя в полезрението на камерата.
UPDATE 2 (18.11.2013)
Ето още едно видео от този уйкенд, този път обаче го летя с главно с главата надолу. Интересното е, че според мен е малко по-стабилен, когато лети така. Във всеки случай се забавлявах доста, найстина страхотен модел се оказа.