Ицо, знаеш ли дали ESR метъра взима под внимание околната температура при изчисление на True C / max Amp? Тъй като това е производно на правилото за максимално допустимата разсейвана мощност от пакета - 6W/1000mAh. Би трябвало при по-ниска околна температура, позволената максимална мощност да е по-голяма. От там и по-голям Max Amp. По аналогия с изчисляването на радиатори в електрониката.
Остава проблема с по-големия пад на напрежение под товар при високото вътрешно съпротивление. Но, батериите очевидно имат отрицателен температурен коефициент и се саморегулират в известна степен. Аз си правя извода, че най-добри резултати в полет ще получим през зимата с предварително затоплени батерии.
Пепи, отговорът е не. Безспорно има логика да се взема предвид околната температура, но това би допринесло много малко за практиката - в моделите едни батерии лежат изолирани в депрон от 3 страни, други са открити и постоянно се обдухват от потока и витлото.
Едно нещо обаче за мен стана ясно - доскоро си мислех, че темп. датчик има смисъл само в контекста на ДВГ. Обаче сега виждам как при нов модел ще е много полезно да се снеме темп. профил на батерията при различни околни температури и полетни режими. Ще се окаже, примерно, че под определена темп. е добре батерията да се сложи в нещо като термокалъф и т.н.
Друго нещо което е важно да се знае, е че различните липота имат различна крива на IR/temp.
Тук може да се види (Пост 3).
Обичайно тези с високо С имат по-стръмна крива.
От гледна точна performance, колкото по-горещо, толкова по-добре. Обаче ако се търси дълъг живот на батерията е точно обратното. Някъде между тези 2 крайности всеки трябва да намери оптималното за него място.
Предварително подгряване на батериите е съвсем логично, и знам че масово се практикува при пилон рейсинг примерно. Разправията обаче е голяма. Мен ме блазни някакво саморегулиращо решение на база залепващ се
PTC филмов нагревател, но това е друга тема.
P.S. между другото ESR метъра може да се закачи в паралел на мотогрупата и да измери IR под много висок реален товар.