Scale Airwolf 600 size

AlexM

Редовен Потребител
Здравейте,
Започвам нов проект, ще сглобявам мечтаният от мен, но за съжаление не мой модел Airwolf 600 клас скейл хеликоптер.За мен ще бъде огромно удоволствие да го видим във въздуха.Снимката е от интернет................
RC-hubschrauber-rumpf-Airwolf-600-Watt-Einziehfahrwerk-airwolf600-f-r-600-gr-e-helis-VS-airwolf.jpg
Ще качвам снимки от прогреса, като се надявам да Ви бъде интересно.
 
Последна промяна:

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Чакам с нетърпение аз :) - какво смяташ да ползваш за основа на машината ?
 

AlexM

Редовен Потребител
Чакам с нетърпение аз :) - какво смяташ да ползваш за основа на машината ?
Шасито ще е OUTRAGE FUSION 50, един модел който беше много популярен преди 10 години когато започнах да се занимавам с хеликоптери, НО не по моя джоб.Ще направя снимки когато отворя кутията защото е чисто нов КИТ.Надникнах вътре и разбрах защо е струвал толко пари ще видите на снимките.За съжаление е спрян от производство преди 4-5 години.
 
Последна промяна:

AlexM

Редовен Потребител
Така,
днес е ден за малко изчисления и математика.Все пак се опитваме да вкараме налично оборудване а не да закупуваме ново, та си трябват малко изчисления. ;)
Слагам си тук информацията за да ми е под ръка.

----Мотора е Scorpion 4020 890kv

Stator Diameter: 40.0 mm (1.56 in)
Stator Thickness: 25.0 mm (0.975 in)
No. of Stator Arms: 12
Magnet Poles: 8
Motor Wind: 8 Turn Delta
Motor Wire: 23-Strand 0.29mm
Motor Kv: 890KV RPM / Volt
No-Load Current (Io/10V): 1.8 Amps
Motor Resistance (Rm): 0.013 Ohms
Max Continuous Current: 95 Amps
Max Continuous Power: 2700 Watts
Weight: 326 Grams (10.59 oz)
Outside Diameter: 48.9 mm (1.9 in)
Shaft Diameter: 4.98 mm (0.23 in)
Body Length: 51.5 mm (2.01 in)
Overall Shaft Length: 83.7 mm (3.30 in)
Max Lipo Cell: 8s

----Спиида е Castle Ice2 80A

Specifications:
Dimensions (LxWxH):
2.9x1.9x0.9" (74.5x50.6x23.2mm)
Weight (without wires): 2.4oz (68.9g)
Weight (with wires): 4.2oz (120g)
Motor Wire Size: 10awg
Motor Wire Length: 5"
Battery Wire Size: 10awg
Battery Wire Length: 7"
Max Amps: 80 amps (w/5 mph airflow on ESC)
Max Volts: 50V; 12S LiPo, 36 cells NiCd/NiMH

Пиньона ще започна със 13 зъба, като основното колело е 129.Търсим благата среда на 80 процента газ със говерньор да получим между 1700 до 1800 оборота на основният ротор.
11.png

Интересното е че дава чувствителна температура на двигателя 80 градуса, но ние всички си знаем че Скорпион моторите са рейтвани до 180 градуса.Ето извадка от упътването:

The stators are epoxy coated to prevent shorts, and are wound with wire that is rated at 180 degrees C (356 F). The magnets used in Scorpion Motors are rated for operation at 200 degrees C (392 F), making a motor that is virtually impossible to burn up in normal use.

Иначе успяваме да влезем в Ампеража на спиида, което ме притесняваше повече от температурата.Използваният мотор е с 20 оборота по бърз от наличният така че и тя ще падне още. А пък е може да сложа едно вентилаторче за охлаждане на спиида понеже все пак ще е във фюзелаж.
Ето какво казва и г-н Мел за изббора ни.
33.png

и накрая се получава ето това:

22.png

Казано на нашенски, май сме на прав път.Няма да става за каране в стил Янко Малаков, но ще може и да го обърнем с фюзелажа наобратно колкото за снимка.:wink: Но пък ни дава между 8 до 10 минути гъзаРЕЕНЕ в кръг и вдигане и сваляне на ретрактите със една батерия 5000 6 клетки.

Бека ще е също Castle 2.0 . Ще го настроя на 6V с програматора и според таблицата ще дава 13 Ампера на 6 клетки входящо напрежение , което е предостатъчно.
castle-bec-2.0--specs.png
 
Последна промяна:

AlexM

Редовен Потребител
Така, започнах ретрактите.Сервото се оказа малко по-голямо от предвиденото място и се наложи да поиграе дремела.Не ме питайте как се стига до него, можеше първо да се сложи сервото на маунта или поне, маунта да беше отделно и да го залепиш на място когато сложиш сервото.Както и да е СТАНА.
20190306_191427.jpg 20190306_191427.jpg
Доста понагласяне стана със всичките тези щанги но стана както трябва накрая.

Бях планувал за днес само ретрактите но не се сдържах а пък и пристигна останалата част от частите.Бяха ми предоставени едни светлини но се оказаха че са от/за количка та започна едно мислене как мога да ги ползвам.
20190306_195841.jpg
В крайна сметка с доста програмиране а лъгане на контролера понеже се управлява по PWM мисля че се получи добре.
20190306_204231.jpg

При спускане на колесниците светват всички навигационни светлини за да заходи за кацане. :)
При вдигане на колесника изгасват навигацонните и светват двете червени отзад че е подготвен за полет а пък и по лесно ориентиране във въздуха.
При подаване на колективна стъпка започват да мигат жълтите от към горната част на фюзелажа.

Стига за днес.
 
Последна промяна:

kosachkata

Редовен Потребител
BEC-a също получи ъпгрейд до последния фърмуер понеже беше с около 6 и половина версии по стар.

View attachment 17034
В какво се изразява ъпгрейда ?? Аз имам такъв и не знам ,че трябва да си го ъпгрейдна :shock:

Той захранва фаровете на Тойотата ,дали му трабва най новия фърмуер :hehe::hehe:
 

AlexM

Редовен Потребител
В какво се изразява ъпгрейда ?? Аз имам такъв и не знам ,че трябва да си го ъпгрейдна :shock:

Той захранва фаровете на Тойотата ,дали му трабва най новия фърмуер :hehe::hehe:
Нямам представа поиска ъпгрейд 5 пъти а аз винаги си слагам последния фърмуер, нали знаеш че е умен бек и може да му програмираш и изходящото напрежение.Явно премахват някои бъгове в софтуера.За фаровете за количката се съмнявам да ти трябва. А да използваш бек за 40 долара, който даже не е водоустойчив за да си захранваш фарчетата е леко ...................
http://www.castlecreations.com/en/cc-bec-2-0-010-0154-00
 

kosachkata

Редовен Потребител
Наистина не знаех ,че може да се ъпгрейдва !
А иначе нямах друг под ръка и сложих този от старото хели . И е водоустойчив ,в два болона един в друг е поставен:hehe: . Ще го ъпгрейдна :wall::wall: което не е по темата ,но ъпгрейда си е ъпгрейд :wink:
 

AlexM

Редовен Потребител
Ето и обещаните снимки на КИТ-а.Всичко е перфектно наредено, като са предоставили кърпа, която отива директно в музея.Можеше да сложат малко тпедлок и смазка като при Алайнските китове ама нъцки.
20190307_152017.jpg 20190307_152213.jpg 20190307_152637.jpg
И започваме да сглобяваме първо със ето тази картинка........
20190307_152340.jpg
 
Последна промяна:

AlexM

Редовен Потребител
20190307_164152.jpg

Главата и шуашплейта са готови, до тук 2 грешки в менуала.И един заводски прецакан лагер, добре че имам повече хелита та взаимствам.

20190307_164117.jpg

Ако някой може да ми каже колко да е дълга щангата да заповяда.......

Мотора е с 4мм захват а моторамата е предвидена за 3мм, пак ще играе дрелката........

20190307_175400.jpg

Както виждате и ново и чисто ново хели в КИТ никога не е решение че няма да моделирате......все има нещо.
 

Attachments

  • 20190307_164117.jpg
    20190307_164117.jpg
    151 KB · Прегледи: 4
  • 20190307_164152.jpg
    20190307_164152.jpg
    70.3 KB · Прегледи: 2
Последна промяна:

kosachkata

Редовен Потребител
View attachment 17043 Главата и шуашплейта са готови, до тук 2 грешки в менуала.И един заводски прецакан лагер, добре че имам повече хелита та взаимствам.
View attachment 17040
Ако някой може да ми каже колко да е дълга щангата да заповяда.......

Мотора е с 4мм захват а моторамата е предвидена за 3мм, пак ще играе дрелката........
View attachment 17044
Както виждате и ново и чисто ново хели в КИТ никога не е решение че няма да моделирате......все има нещо.
Когато направиш цикличните ,ще разбереш колко трябва да са дълги щангите ;)
 

AlexM

Редовен Потребител
Когато направиш цикличните ,ще разбереш колко трябва да са дълги щангите ;)
Това ясно но в повечето менуали си има размери и после има съвсем леки корекции.Тука няма, не съм очарован.Има и някои други неща които допълнително усложняват обслужването.Качеството на частите си личи че е пипнато яко,всичко пасва и всичко е изработено перфектно но като цяло не ме грабна, дизайна е толкова сложен както и всички части че няма нищо конвенционално.Повечето винтове пише в менуала че са 3мм х 10 а те са 3мм по 8.Това ми изгуби 1 час търсене в пликчетата 3х10 мм докато го установя.Опитали са са да бъдат интересни с някои не толко добри решения и ненужно усложняване на конструкцията.Ако беше Гоблин или Компаса или някое по съвременно хели досега да го бях сглобил.Даже и моторамата при повечето съвременни има два размера по 2 болта които държат мотора за да има избор а тук няма има само 3мм, а всички мотори които са от ранга на Scorpion за този модел са с 4мм захващане, напъхали са 1000 винтчета в 1000 малки пликчета като нямат никакво обозначение с номер на пликче, по добре да ги изсипят в една торба, гледаш менуала взимаш шублера и завиваш.... и така....определено има разлика от преди и сегашните китове в положителен резултат
Днес до тук:
20190307_184440.jpg
 
Последна промяна:

AlexM

Редовен Потребител
Успях да поработя малко днес.Основната рамка е готова за сервата, "на крака" така да се каже, хубавото е че утре са при мен.

20190312_204435.jpg
20190312_204448.jpg

Успях да сглобя и опашният ротор.Както и да вмъкна лагерите с кардана в опашката.

20190312_204457.jpg

Има още много работа но бавно славно се получава.
 
Последна промяна:

AlexM

Редовен Потребител
Пристигнаха сервата...

20190313_142255.jpg

Цикличните серва са най-новите KST, които са доста голям залък за този модел, използват се за доста ХАРД 3Д, но какво пък, накрая- може да си имаме първият 3Д Airwolf. :hehe::shock:

KST BLS 915 V2:
Technische Daten:
Betriebsspannung: DC 6.0v-8.4v
Abmessungen: 40.50*20*38mm
Drehmoment:
25kg.cm @ 8.4v
22kg.cm @ 7.4v
18kg.cm @ 6.0v

Speed:
0.07sec/60°@ 8.4v
0.08sec/60°@ 7.4v
0.09sec/60°@ 6.0v

Gewicht: 78g
Arbeitsfrequenz: 1520us/333hz
Motor:brushless
Kugellager: 2 Fach

Опашното серво е Savox SC-1257TG:

Specifications:
Speed @ 6.0V: 0.07 sec/60°
Torque @ 6.0V: 138 oz-in / 10 kg-cm
Weight: 52.4g
Bearing: Dual
Type: Standard
Gear: Titanium and Aluminum
Case: Aluminum Heatsink
Output Shaft: 25T Spline (Futaba)
Case Size (LxWxH): 40.3x20x37.2mm

Лопатите са старите, но известни с надежността си и перфектния баланс RADIX на Curtis Youngblood. Симетрични:wink: защото може да има:

xJohn_Flying_Airwolf_500pics.jpg.pagespeed.ic.8CUNx_4KRv.jpg
 
Последна промяна:

AlexM

Редовен Потребител
Внимавайте много с този Castle ICE2 контролер.
Под внимавайте какво да разбираме, контролера е нов, или работи или не работи. :) Имаше една серия се оплакваха че се палеха, този от тази ли е?
 
Последна промяна:

Vasil

Потребител
Ами не знам дали е тази серията, но ICE2 160-ка има официален бюлетин за поправка, като доста 80-ки и 120-ки изпаткаха също. То проблема не е да спре да работи, проблема е че дава на късо и се пали... на мен лично ми се случи с 80-ка.
 

AlexM

Редовен Потребител
Ами не знам дали е тази серията, но ICE2 160-ка има официален бюлетин за поправка, като доста 80-ки и 120-ки изпаткаха също. То проблема не е да спре да работи, проблема е че дава на късо и се пали... на мен лично ми се случи с 80-ка.
Ами то има отделен Бек, може да се авторотира, но както каже собственика.Аз моята Ice 2 160-ка вече и правя над 60 полета никога не е имало проблем с нея.
 
Последна промяна:
Нагоре