Здравейте колеги, много нетипично за мен, но искам да ви представя един от малкото ми модели, които не са EDF. Този е най-новото попълнение към ескадрилата ми: SkyArtec Cessna 182. Купих го от колега моделист с идеята да експериментирам с авто-пилот, докато чакам да заредят самолета, който искам, в Евро склада на НК.
Тук ще напиша кратка версия на ревюто и модификациите по самолета. Пълната информация можете да намерите в блога ми: ArxangelRC.blogspot.com
ХАРАКТЕРИСТИКИ
Размах: 980мм
Дължина: 780мм
Полетно тегло: ~560 грама (реално постигнато - 621 грама до сега, ще става повече)
ЦТ: ~47мм до 50мм от водещия ръб
КАКВО МИ ХАРЕСВА
На първо място това ще е начина на закрепване на крилото. Лепилото държи доста добре, а винтовете го захращат много здраво, без местене, клатене и луфтове, към фюзелажа. Другото добре измислено в този самолет е ъгъла на мотора и стойката на мотора. Ъгълът е постигнат, като едното от пънчетата където се завива стойката за мотора е по-изпъкнало от другото и автоматично прави правилния ъгъл на мотора. Стойката е метална и доста здрава, и може да понесе доста мощен мотор. Обемът вътре в тялото също е доста добър, като сервата за опашката са изместени по-назад и има доста място точно в центъра, под крилата. Напред към мотора също има доста място, там натиках спиида и ВЕС-а. В центъра мисля, че един авто-пилот ще влезе без проблеми на една принтирана стойка, че да е малко по-далече от силовите кабели.
КАКВО НЕ МИ ХАРЕСВА
Поне на моят модел, резбите за винтовете във фюзелажа не са в една равнина с дупките в крилото и винтовете се навиват малко под ъгъл. Като цяло не е проблем, просто по-често ще трябва да подменям винтовете, защото ще се разваля резбата по-бързо при често сваляне на крилата. Другият проблем е крехкостта на клевисите (тези щипки, които свързват тягата от сервото с контролното рамо на контролната площ). Само докато се опитвах да направя по-добър механичен трим на контролните площи, успях да счупя 3. Добре, че имах резервни такива останали от EDF моделите ми. Следващият проблем е липсата на ЦТ (център на тежестта) убозначаване на крилата, и в книжката с инструкциите. И последното нещо е стоковата електроника. Аз съм маниак на тема ефективност, и стоковия мотор е всичко друго, но е ефективен по моите стандарти. Четох из интернет за модела и хората са постигали 13-14 мин с 2200мАх 3 клетки батерия, което е много зле. Аз сложих мой мотор и спиид, с 4 клетки 1000мАХ батерия, и самолета може да лети около 20 мин.
ПРИСЪДАТА
Като цяло модела е много добър, много добре е измислен, и има доста място във фюзелажа. Стойката за мотора също е много добра. Ако ще пипате клевисите, бъдете много внимателни, и е добре да имате резервни такива за всеки случай. Модела е много подходящ за начинаещи и за напреднали, защото има потенциал на акробатичност, който доста ми хареса.
Ето малко снимки и на модела, и видео от първият полет.
Перката е АРС 8х6 SF.
Тъй като авто-пилота трябва да се захрани с отделен ВЕС, реших да монитрам такъв предварително, за да не се занимавам след това. Така намалявам и натоварването върху спиида.
На айлероните монтирах панти защото тиксото, с което бяха направени пантите преди, се разпадна само като го докоснах.
Всяко серво получи собствен канал на приемника за по-добро настройване и флапи.
Отсега за батерията имаше нужда от разширяване, за да се събере 4S 1000mAh батерията.
И вече е готов за полет.
И ето го видеото:
Като цяло модела лети страхотно и доста добре се справя със тежка опашка. Ще му поръчам по-голяма батерия, за да се оправи баланса. Модела може да лети доста бавно, а флаперона го забавя още повече. Със системата, която сложих ще изкара 20 мин с 1000мАх батерия, и малко повече с по-голяма. Като цяло лети доста бързо при 25% газ с 8х6 перката, може да лети и с по-малко, но трябва повече концентрация и внимание, за да се държи във въздуха.
Тук ще напиша кратка версия на ревюто и модификациите по самолета. Пълната информация можете да намерите в блога ми: ArxangelRC.blogspot.com
ХАРАКТЕРИСТИКИ
Размах: 980мм
Дължина: 780мм
Полетно тегло: ~560 грама (реално постигнато - 621 грама до сега, ще става повече)
ЦТ: ~47мм до 50мм от водещия ръб
КАКВО МИ ХАРЕСВА
На първо място това ще е начина на закрепване на крилото. Лепилото държи доста добре, а винтовете го захращат много здраво, без местене, клатене и луфтове, към фюзелажа. Другото добре измислено в този самолет е ъгъла на мотора и стойката на мотора. Ъгълът е постигнат, като едното от пънчетата където се завива стойката за мотора е по-изпъкнало от другото и автоматично прави правилния ъгъл на мотора. Стойката е метална и доста здрава, и може да понесе доста мощен мотор. Обемът вътре в тялото също е доста добър, като сервата за опашката са изместени по-назад и има доста място точно в центъра, под крилата. Напред към мотора също има доста място, там натиках спиида и ВЕС-а. В центъра мисля, че един авто-пилот ще влезе без проблеми на една принтирана стойка, че да е малко по-далече от силовите кабели.
КАКВО НЕ МИ ХАРЕСВА
Поне на моят модел, резбите за винтовете във фюзелажа не са в една равнина с дупките в крилото и винтовете се навиват малко под ъгъл. Като цяло не е проблем, просто по-често ще трябва да подменям винтовете, защото ще се разваля резбата по-бързо при често сваляне на крилата. Другият проблем е крехкостта на клевисите (тези щипки, които свързват тягата от сервото с контролното рамо на контролната площ). Само докато се опитвах да направя по-добър механичен трим на контролните площи, успях да счупя 3. Добре, че имах резервни такива останали от EDF моделите ми. Следващият проблем е липсата на ЦТ (център на тежестта) убозначаване на крилата, и в книжката с инструкциите. И последното нещо е стоковата електроника. Аз съм маниак на тема ефективност, и стоковия мотор е всичко друго, но е ефективен по моите стандарти. Четох из интернет за модела и хората са постигали 13-14 мин с 2200мАх 3 клетки батерия, което е много зле. Аз сложих мой мотор и спиид, с 4 клетки 1000мАХ батерия, и самолета може да лети около 20 мин.
ПРИСЪДАТА
Като цяло модела е много добър, много добре е измислен, и има доста място във фюзелажа. Стойката за мотора също е много добра. Ако ще пипате клевисите, бъдете много внимателни, и е добре да имате резервни такива за всеки случай. Модела е много подходящ за начинаещи и за напреднали, защото има потенциал на акробатичност, който доста ми хареса.
Ето малко снимки и на модела, и видео от първият полет.
Перката е АРС 8х6 SF.
Тъй като авто-пилота трябва да се захрани с отделен ВЕС, реших да монитрам такъв предварително, за да не се занимавам след това. Така намалявам и натоварването върху спиида.
На айлероните монтирах панти защото тиксото, с което бяха направени пантите преди, се разпадна само като го докоснах.
Всяко серво получи собствен канал на приемника за по-добро настройване и флапи.
Отсега за батерията имаше нужда от разширяване, за да се събере 4S 1000mAh батерията.
И вече е готов за полет.
И ето го видеото:
Като цяло модела лети страхотно и доста добре се справя със тежка опашка. Ще му поръчам по-голяма батерия, за да се оправи баланса. Модела може да лети доста бавно, а флаперона го забавя още повече. Със системата, която сложих ще изкара 20 мин с 1000мАх батерия, и малко повече с по-голяма. Като цяло лети доста бързо при 25% газ с 8х6 перката, може да лети и с по-малко, но трябва повече концентрация и внимание, за да се държи във въздуха.