Supermarine Spitfire MkIX

Fantasmos

Редовен Потребител
Започна се и това :)

spitfire_MkIX_parts.jpg


Supermarine Spitfire MkIX от 3D LabPrint с размах 170см. Печатам го от сребърно PLA, като вчера се започна самия принт. Печатам на оригинална Prusa i3 MK2, a съм и преордърнал и MK3 ама да видим кога ще дойде. Сигурно около нова година.

Мотора е поръчан вече:
Turnigy Aerodrive SK3 - 5055-430KV Brushless Outrunner Motor

Както и колесниците:
Alloy Oleo Strut 115mm Straight Mains For 40~60 Class 2pc
Servoless Retract With Metal Trunion 44mm X 41mm Mount (2pcs)

ESC-то:
HobbyKing YEP 80A (2~6S) SBEC Brushless Speed Controller

Сервата:
Turnigy™ XGD-11HMB Digital Servo - DS Mini Servo 3.0kg / 0.12sec / 11g

Доста се изкефих на 3д принтирането, пък 3д принтирани самолети - две хобита в едно :) Ще видим все пак как ще летят и тн. 3D LabPrint в момента работят и по голям F4U Corsair, който също изглежда доста обещаващо.


IMG_20171005_212519.jpg IMG_20171005_221234.jpg
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Първия детайл излезе, печатаме вече фюза :) Това е капачката за батерията. Бая голям модел ще стане :)

IMG_3695.JPG IMG_3696.JPG IMG_3697.JPG
 

Fantasmos

Редовен Потребител
След праймер и водна шкурка стана идеално гладко. Вижда се къде е попълнил между слоевете на принтера. Трябва да мисля за аерограф :)

CCB0F82F-4A3C-448F-8DAF-64624E368F15.jpeg 0B3A3AB1-5342-4328-B9CE-EAE87D9BBD15.jpeg
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Личен, личен, на колегата личния. Аз тръгнах да си взимам MK2, но излезе MK3 и го чакам да почнат да го шипват. Дано дойде преди нова година моя :) Като цяло на всеки принтер с 20х20х20 би следвало да се печата.
 

Fantasmos

Редовен Потребител
6ч и 28 минути по-късно още една част е готова. Искрено се забавлявам с тоя печат :D

IMG_20171009_153459.jpgIMG_20171009_153515.jpg
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Довечера ще има лепене :) Фюзелажа ще е готов до края на седмицата така както гледам. Намалихме скоростта на печат и текстурата се подобри значително.

fuse-progress.jpg
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Фюзелажа е готов. Мисля, че стана много добре, съвсем малко китосване ще има в цялата работа, 2-3-10 грама макс. Да остане един ден на топло вкъщи хубаво да се намести и ще почна да му махам мустаците и дефекти от слепването, фина шкурка, филер, шлайфане, филер, шлайфане и тн.

IMG_3765.JPG

Имахме и първи фейл в принта - заводските насторйки за вътрешната част на елеватора просто не са коректни, което доведе до загуба на адхезия на доста неприятно място. Ще ги разпечатаме втори път с коригирани настройки и ще станат, но кофти, че заради един от най-малките детайли не мога да си приключа опашката...

IMG_20171012_091105.jpg
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Втори опит за елеватора, този път ще излезе както трябва с малко повечко материал от зададеното. Направо цял елеватор трябваше да пуснем ака не е драма:

opit-2.jpg

Върховете на крилото са вече готови, естествено печатаме отзад напред :D

wing-tip.jpg

Чудя се дали да направя нормалния спит или clipped wings :)
 

Fantasmos

Редовен Потребител
ABS е като цяло по-качествен материал, по-здрав, по-еластичен, издържа на по-висока температура, НО има и недостатъци. Първо трябва да имаш много стабилна температура за печат. С Пруса-та това не става, второ ABS-а като се принтира смърди и отделя токсични газове и където е принтера няма как да се случат нещата. Последно, има готови gcode файлове за принтера, който ползвам, ако печатам на ABS всеки тип част трябва да му правя по няколко проби. По време на печата е и по-склонен да се огъва материала, а самолета е от много сглобки и ако има малки кривини, няма да паснат частите правилно. Чудя се дали да не го облепа с фибростъкло, но ще изчакам всичката електроника да дойде с все батерии глупости да видя колко кила ще дойде. PLA-то като го гледам е достатъчно здраво за да носи самолета, няколко човека вече са го направили самолета и си говорих с тях, лети добре и доста мазно. Ето клип:

 

neon

Редовен Потребител
На мен лично нормалното ми харесва повече, от естетическа гледна точка. Не знам дали от техническа има разлика. Например кое е по-устойчиво на сривове? Иначе от това което знам - по-голямото крило смалява сривната скорост, заради по-голямата площ. По-малкото крило засилва ефективността на ръдъра.
 

Fantasmos

Редовен Потребител
Не би следвало да има разлика, клипнатите крила трябва да допринасят за по-добър roll rate по принцип за това са ги правили. Ще направя май оригиналното :)
 
Нагоре