Supermarine Spitfire MkIX

Дискусия в 'Самолети - Електро' започната от Fantasmos, 6 Октомври 2017.

  1. Fantasmos

    Fantasmos Редовен Потребител

    Публикации:
    595
    Започна се и това :)

    [​IMG]

    Supermarine Spitfire MkIX от 3D LabPrint с размах 170см. Печатам го от сребърно PLA, като вчера се започна самия принт. Печатам на оригинална Prusa i3 MK2, a съм и преордърнал и MK3 ама да видим кога ще дойде. Сигурно около нова година.

    Мотора е поръчан вече:
    Turnigy Aerodrive SK3 - 5055-430KV Brushless Outrunner Motor

    Както и колесниците:
    Alloy Oleo Strut 115mm Straight Mains For 40~60 Class 2pc
    Servoless Retract With Metal Trunion 44mm X 41mm Mount (2pcs)

    ESC-то:
    HobbyKing YEP 80A (2~6S) SBEC Brushless Speed Controller

    Сервата:
    Turnigy™ XGD-11HMB Digital Servo - DS Mini Servo 3.0kg / 0.12sec / 11g

    Доста се изкефих на 3д принтирането, пък 3д принтирани самолети - две хобита в едно :) Ще видим все пак как ще летят и тн. 3D LabPrint в момента работят и по голям F4U Corsair, който също изглежда доста обещаващо.


    IMG_20171005_212519.jpg IMG_20171005_221234.jpg
     
    rccrrc, JetMan, Xape and 5 others like this.
  2. Fantasmos

    Fantasmos Редовен Потребител

    Публикации:
    595
    Първия детайл излезе, печатаме вече фюза :) Това е капачката за батерията. Бая голям модел ще стане :)

    IMG_3695.JPG IMG_3696.JPG IMG_3697.JPG
     
  3. st5rov

    st5rov Редовен Потребител

    Публикации:
    1,759
    от:
    София
  4. Fantasmos

    Fantasmos Редовен Потребител

    Публикации:
    595
    След праймер и водна шкурка стана идеално гладко. Вижда се къде е попълнил между слоевете на принтера. Трябва да мисля за аерограф :)

    CCB0F82F-4A3C-448F-8DAF-64624E368F15.jpeg 0B3A3AB1-5342-4328-B9CE-EAE87D9BBD15.jpeg
     
    Altair and AlexM like this.
  5. Teodor Ognianov

    Teodor Ognianov Потребител

    Публикации:
    62
    Супер е проектът. На собствен принтер ли ги печаташ?
     
  6. Fantasmos

    Fantasmos Редовен Потребител

    Публикации:
    595
    Личен, личен, на колегата личния. Аз тръгнах да си взимам MK2, но излезе MK3 и го чакам да почнат да го шипват. Дано дойде преди нова година моя :) Като цяло на всеки принтер с 20х20х20 би следвало да се печата.
     
    Teodor Ognianov харесва това.
  7. Fantasmos

    Fantasmos Редовен Потребител

    Публикации:
    595
    По фюзелажа първите 3 части, 4тата в печат :)

    123.jpg printing.jpg
     
  8. Fantasmos

    Fantasmos Редовен Потребител

    Публикации:
    595
    6ч и 28 минути по-късно още една част е готова. Искрено се забавлявам с тоя печат :D

    IMG_20171009_153459.jpg IMG_20171009_153515.jpg
     
    st5rov харесва това.
  9. Fantasmos

    Fantasmos Редовен Потребител

    Публикации:
    595
    Довечера ще има лепене :) Фюзелажа ще е готов до края на седмицата така както гледам. Намалихме скоростта на печат и текстурата се подобри значително.

    fuse-progress.jpg
     
    rccrrc, st5rov, neon and 5 others like this.
  10. Fantasmos

    Fantasmos Редовен Потребител

    Публикации:
    595
    Сглобената муцуна с капака за батерията :)

    665FF87E-CECB-4815-A6ED-CFA63210DEC3.jpg
     
    JetMan харесва това.
  11. Teodor Ognianov

    Teodor Ognianov Потребител

    Публикации:
    62
    харесва ми как бързо става :)
     
  12. Fantasmos

    Fantasmos Редовен Потребител

    Публикации:
    595
    Ако имаш разпечатани всичките части се сглобява целия самолет за час. Но печата си е време :)
     
    Teodor Ognianov and neon like this.
  13. Fantasmos

    Fantasmos Редовен Потребител

    Публикации:
    595
    Фюзелажа е готов. Мисля, че стана много добре, съвсем малко китосване ще има в цялата работа, 2-3-10 грама макс. Да остане един ден на топло вкъщи хубаво да се намести и ще почна да му махам мустаците и дефекти от слепването, фина шкурка, филер, шлайфане, филер, шлайфане и тн.

    IMG_3765.JPG

    Имахме и първи фейл в принта - заводските насторйки за вътрешната част на елеватора просто не са коректни, което доведе до загуба на адхезия на доста неприятно място. Ще ги разпечатаме втори път с коригирани настройки и ще станат, но кофти, че заради един от най-малките детайли не мога да си приключа опашката...

    IMG_20171012_091105.jpg
     
  14. Fantasmos

    Fantasmos Редовен Потребител

    Публикации:
    595
  15. Fantasmos

    Fantasmos Редовен Потребител

    Публикации:
    595
    Втори опит за елеватора, този път ще излезе както трябва с малко повечко материал от зададеното. Направо цял елеватор трябваше да пуснем ака не е драма:

    opit-2.jpg

    Върховете на крилото са вече готови, естествено печатаме отзад напред :D

    wing-tip.jpg

    Чудя се дали да направя нормалния спит или clipped wings :)
     
  16. SMarty

    SMarty Редовен Потребител

    Публикации:
    407
    от:
    ГАБРОВО
    Поздравления! Страхотен проект!
    A защо предпочете PLA, а не ABS ?
     
  17. Fantasmos

    Fantasmos Редовен Потребител

    Публикации:
    595
    ABS е като цяло по-качествен материал, по-здрав, по-еластичен, издържа на по-висока температура, НО има и недостатъци. Първо трябва да имаш много стабилна температура за печат. С Пруса-та това не става, второ ABS-а като се принтира смърди и отделя токсични газове и където е принтера няма как да се случат нещата. Последно, има готови gcode файлове за принтера, който ползвам, ако печатам на ABS всеки тип част трябва да му правя по няколко проби. По време на печата е и по-склонен да се огъва материала, а самолета е от много сглобки и ако има малки кривини, няма да паснат частите правилно. Чудя се дали да не го облепа с фибростъкло, но ще изчакам всичката електроника да дойде с все батерии глупости да видя колко кила ще дойде. PLA-то като го гледам е достатъчно здраво за да носи самолета, няколко човека вече са го направили самолета и си говорих с тях, лети добре и доста мазно. Ето клип:

     
    st5rov харесва това.
  18. Fantasmos

    Fantasmos Редовен Потребител

    Публикации:
    595
    Нормално крило или clipped, как мислите?

    8CC3777B-688A-463A-839A-2186A6D4C379.jpeg
     
  19. neon

    neon Редовен Потребител

    Публикации:
    387
    от:
    София
    На мен лично нормалното ми харесва повече, от естетическа гледна точка. Не знам дали от техническа има разлика. Например кое е по-устойчиво на сривове? Иначе от това което знам - по-голямото крило смалява сривната скорост, заради по-голямата площ. По-малкото крило засилва ефективността на ръдъра.
     
  20. Fantasmos

    Fantasmos Редовен Потребител

    Публикации:
    595
    Не би следвало да има разлика, клипнатите крила трябва да допринасят за по-добър roll rate по принцип за това са ги правили. Ще направя май оригиналното :)
     
    neon харесва това.

Сподели Тази Страница