Моделарски мотори

Дискусия в 'Спортен Раздел - Авто' започната от S-LK, 29 Март 2019.

  1. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,362
    от:
    гр.Сопот
    Идеята да се създаде отделна тема Моделарски мотори(двигатели) е на м.с.инж.Валентин Динков.
    Ще прехвърля част от информацията за мотори от темата "Спомени за спорта".
    За момента някой ще бъдат изстрити,други ще останат там.
    Нека тази тема да се използва за моделарски мотори(двигатели)без значение
    дали те са конкретно за авто,авио или корабни модели.
    Без значение дали са "ретро" или "съвременни".
    За момента няма да ги делим по кубатури или производители.

    Всеки един двигател, за който побликувам снимка е в музея.
    Старая се да ги снимам на един и същи фон.

    Темата не изключва публикуване на двигатели от собственна колекция.
     
    Последна промяна: 3 Април 2019
  2. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,362
    от:
    гр.Сопот
    Booran 2,5cc F2D engine №130 (Буран), Sergey Malkov, Novosibirsk, Russia, 2018
    Буран 2,5cm³ №130, Сергей Мальков, Новосибирск, Русия, 2018

    Ще започна с "Бурана" причината за прехвърлянето му - не се вписва в темата "Спомени за спорта" и автомоделизма.
    Buran130_2.jpg
    130 това е единственият надпис:
    Buran130_1.jpg
    Качеството на отливката е невероятно, както и на всеки друг детайл, теглото е 124 грама в този му вид(без свещ).
    Това е първият съвременен двигател за F2D в музея!
    Признавам си, че никога до сега не са ме вълнували двигатели за F2D(разбира се изключвам първия си комбат с РИТМ).
    Вероятно ще се постарая да станат повече.
    Двигателя е нов, произведен в Новосибирск, но в момента не е ясно кога. Някъде 1984-а са произведени първите двигатели.
    Производителя Калмыков Александр Николаевич е световен шампион в средата на 80-те при скоростните авиомодели(F2A).
    Преди няколко дена м.с.Георги Кабаков в движение разказа за него. Ще напиша това, което запомних:write:
    Средата на 80-те го е срещнал на състезание в Англия, за първи и последен път!
    По време на тренировките Калмыков извадил един модел, пуснал го и той заковал 300км/ч.
    Прибрал го, извадил втори модел, пуснал го и той също заковал 300км/ч.
    Това ли е състезанието на което е станал световен шампион не разбрах, вероятно да.
    Тази скорост за момента била недостижима.
    След състезанието обменил един от двигателите си с англичаните за компютър и тогава последвал скандал с водача на отбора.
    Водача държал компютъра да отиде в Москва, а Калмыков настоявал да го занесе в Новосибирск.
    Според м.с.Георги Кабаков това е причината повече да не го пуснат навън.
    Калмыков Александр Николаевич има не малко патенти в областа на микродвигателите(според мен има и други).
    След промените в Русия започнал производство, но нещо се объркало ...
    Попитах може ли да купя още един, но отговора е отрицателен.
    Предложиха друг,също уникален двигател...но за него когато го получа.
    Ще продължа да се радвам на това малко чудо, а всеки посетил може да го разгледа и да му се порадва.

    24.04.2021 - Поради постъпила нова, достоверна информация правя корекции в този пост.
    Калмыков Александр Николаевич не е участвувал в проектирането и изработването на двигателите Буран!
    Първите са съвместно дело на Вадим Арифов и Сергей Мальков, а този конкретно е на Сергей Мальков.
    Благодаря за корекцията на Эдуард Кобец.
     
    Последна промяна: 12 Септември 2021
  3. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,362
    от:
    гр.Сопот
    Последна промяна: 20 Юни 2021
    vesibo and Ivan Minkov like this.
  4. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,362
    от:
    гр.Сопот
    Последна промяна: 20 Юни 2021
    vesibo and Ivan Minkov like this.
  5. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,362
    от:
    гр.Сопот
    FORA .15 2.5cc F2D "Gold", Fora Engines, Ukraine, 2012
    Двигателите FORA се произвеждат в Украйна.
    Gold Fora 2012.jpg
    2012FORA_GOLD.jpg
    Fora GOLD.jpg
    Произведен 2012-та година. Изработена е малка партия. Не се е продавала!
    Връчвала се е като награда за първо и второ място на етапите от състезанията за купата Евразия (F2D).
    Ще бъде хубаво ако някой знае нещо повече да Евразия F2D 2012-та?

    Допълнителна информация получена от м.с.Розен Тодоров(04.12.2020):
    http://f2dcup.narod.ru/photoalbumrossosh12.html

    На Европейското по кордови авиомодели в гр.Пазарджик 2019, производителите Вадим Савенко и Сергей Узких потвърдиха, че това е изключително рядка версия.
     
    Последна промяна: 20 Юни 2021
    vesibo, Flyboost and Ivan Minkov like this.
  6. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,362
    от:
    гр.Сопот
    FORA .15 2.5cc F2D, Fora Engines, Ukraine, 2012
    Стандартна съвременна FORA 2,5сс за F2D.
    Fora silver 2012.jpg
    Комплект с рамата и заглушителя.
    OnlyFORA.jpg
    Без рамата е по-красива:)
     
    Последна промяна: 23 Юни 2021
    vesibo, Ivan Minkov and kosachkata like this.
  7. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,362
    от:
    гр.Сопот
    PARRA 2.5cc Engine Diesel + Glow Plug version
    2.5 PARRA.jpg
    PARRA.jpg
    Произведен по инициатива на Alberto Parra.
     
    Последна промяна: 19 Юни 2021
    vesibo and Ivan Minkov like this.
  8. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,362
    от:
    гр.Сопот
    Nameless-1(Самоделен-1) 2,5cc F2D, Glow, USSR
    2,5К свещов за F2D работил, но има още много сила в него.
    Тайфун1.jpg
    Тайфун 2.jpg
    Резервен колянов вал, задна капачка, гривна за основен лагер и сепаратор.
    Продавача го обяви за "ТАЙФУН", но за момента не е ясно какъв е.
     
    Последна промяна: 23 Юни 2021
    vesibo and Ivan Minkov like this.
  9. Valio Savov

    Valio Savov Потребител

    Публикации:
    22
    При това двукратен Световен шампион 1986 и 1988, Европейски 1989, 1987 вице ...
    15-kalmykov-cyclon_1988.jpg ec89F2AKalmyk.jpg
    Снимка (B.Hughes) на мотора Циклон от 1988 г.
     
    Последна промяна от модератор: 31 Март 2019
    S-LK, vesibo and Ivan Minkov like this.
  10. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,362
    от:
    гр.Сопот
    Благодаря Вальо:)
    Направих малка корекция в поста ти и изтрих предния;)
    Според една книга има повече от 26 модела двигатели произведени от него.
     
    Последна промяна: 31 Март 2019
  11. Valio Savov

    Valio Savov Потребител

    Публикации:
    22
    Тези стават ли за музея ?
    IMG_20190401_144123_BURST001_COVER.jpg
     

    Прикачени Файлове:

    Последна промяна от модератор: 3 Април 2019
  12. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,362
    от:
    гр.Сопот
    Разбира се :yahoo:
     
  13. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,362
    от:
    гр.Сопот
    CYCLON .15 PC-4 F2D, Glow version, Alexander Kalmykov, Cyclon Company, Novosibirsk, Russia, 2002
    Благодаря на з.м.с.Валентин Савов за двата двигателя:yahoo:
    CYCLON PC-4.jpg
    Двигателя е комплект с фирмен ключ.

    MK-12B (unnumbered), Oleg K.Gaevsky, Moscow, CCCP, 1977
    (This is a copy of a Webra Mach)
    MK-12B MAPЗ ДОСАФ, Москва, конструктор Олег Гаевски 1968 (това е една от версиите):
    MK-12B.jpg
    Двигателя е работил и има следи от удари по главата. Всички детайли са здрави и има още живот в него.
    Липсва лоста за законтряне на болта. За съжаление няма кутия и паспорт.
     
    Последна промяна: 20 Юни 2021
    vesibo, Ivan Minkov and Xape like this.
  14. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,362
    от:
    гр.Сопот
    JENA 1 0,99cc , Diesel, Dezigner Walter Hercher, VEB Carl Zeiss Jena East Gеrmany, 1960
    JENA 1cc.jpg
    Диаметър 10,7мм, ход на буталото 11мм, обороти 12...15000об./мин.
    Подробности защо е в музея в темата "Спомени за спорта" стр.5 пост 99:
    https://www.rcmania.bg/index.php?threads/Спомени-за-спорта.2133/page-5
    Информация от MODEL AIRCRAFT November 1963:
    http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/Jena 1cc.html
     
    Последна промяна: 27 Юни 2021
    vesibo харесва това.
  15. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,362
    от:
    гр.Сопот
    RITM MK2 2,46сс №96, Diesel with two channel outlets, USSR
    Ритъм дизел с два изпускателни канала и четири болта на главата.
    Ритъм.jpg
    Подробности защо е в музея в темата "Спомени за спорта" стр.5 пост 99:
    https://www.rcmania.bg/index.php?threads/Спомени-за-спорта.2133/page-5
    Допълнителна информация:
    http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/Rythm 2.46.html
    Подробности в темата "Спомени за спорта".
     
    Последна промяна: 27 Юни 2021
    vesibo and Ivan Minkov like this.
  16. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,362
    от:
    гр.Сопот
    Webra 20 R/C SPEED 3,5сс, Glow, NORMAL, Webra modellbau GMBH, Austria, 1979
    Webra.jpg
    Обем 3,42cm³, диаметър на цилиндъра 16,5мм, ход на буталото 16мм, 16500 об./мин.
    Подробности защо е в музея в темата "Спомени за спорта" стр.4 пост 71:
    https://www.rcmania.bg/index.php?threads/Спомени-за-спорта.2133/page-4

    Допълнителна информация:
    http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/Webra Speed 20.html
     
    Последна промяна: 13 Юли 2021
    vesibo and Ivan Minkov like this.
  17. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,362
    от:
    гр.Сопот
    Sprint 2,5сс F2A speed №0528, Glow, Stanislav Zhidkov, Moskow, 1976
    SPRINT.jpg
    Нов, с кутия, паспорт и резонансна тръба с отделна кутия "Спринт С-2,5". Произведен 1976г.
    В паспорта е написано Обем-2,49cm³, обороти 28000 об./мин.
    Номера в паспорта е 0065 от 30 юни 1976г.
    На лапичката е набито 0528, възможно е това да е 28-ми май т.е. месеца и датата на производство в обратен ред.
    Диаметър на цилиндъра-15,3мм. ход на буталото-13,5 мм. Обем-2,47cm³.
    Двигател изключително важен за нашия клуб и съответно за музея!
    Такъв двигател е даден на м.с.Георги Кабаков 1973г.(вероятно е бил пионер, максимум средношколец).
    М.с.Христо Кетипов му го взема, подарява го на з.м.с.Марин Неделчев и обеснява как лесно се обръща.
    На м.с.Георги Кабаков обещава Rossi 15 и изпълнява обещанието си.
    Първият скоростен автомодел с двигателни колела на з.м.с.Марин Неделчев е именно с такъв "Спринт С-2,5".
    С такива модели и двигатели се състезават нашите средношколци, но подробности за това съм
    описал в темата "Спомени за спорта" стр.2 пост 28:
    https://www.rcmania.bg/index.php?threads/Спомени-за-спорта.2133/page-2
    За възстановяване на модел с такъв двигател помогнаха з.м.с.Валентин Савов, Пенчо Ганев и Венцислав Петров.
     
    Последна промяна: 27 Юни 2021
    vesibo and Ivan Minkov like this.
  18. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,362
    от:
    гр.Сопот
    MK-16 1.48cc №73Л608 Diesel, W.Petuchov, Exported by v/o Novoexport, Moskow, 1957
    Подарък за музея от м.с.инж.Иван Лучев:yahoo:
    MK-16.jpg
    Обем 1,48cm³, диаметър 12,8мм, ход на буталото 11,4мм, обороти 9000об./мин.
    С кутия и паспорт(инструкция). Масово производство започва през втората половина на 50-те години.
    Първите са с две разделителни капачки.
    Подробности в "Спомени за спорта" стр.2 пост 26
    https://www.rcmania.bg/index.php?threads/Спомени-за-спорта.2133/page-2
    Благодаря от сърце!
     
    Последна промяна: 27 Юни 2021
    Ivan Minkov харесва това.
  19. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,362
    от:
    гр.Сопот
    MK-17 1.48cc №8731251 Diesel, Exported by v/o Novoexport, Moskow, 1987
    MK-17.jpg
    Обем 1,48cm³, диаметър 12,8мм, ход на буталото 11,4мм, обороти 12000 об./мин.
    Нов,с кутия и паспорт(инструкция). Подобрена версия на MK-16.
    Изключително популярен двигател:)
    Подробности в "Спомени за спорта" стр.2 пост 22
    https://www.rcmania.bg/index.php?threads/Спомени-за-спорта.2133/page-2
    Мнението на "запада" за този двигател:
    http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/MK-17.html
     
    Последна промяна: 27 Юни 2021
    vesibo and Ivan Minkov like this.
  20. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,362
    от:
    гр.Сопот
    MK-17 №8841201 , Glow, Modified in Bulgaria, 1988
    MK-17 Glow.jpg
    Обем 1,48cm³, диаметър 12,8мм, ход на буталото 11,4мм.
    Преработен в клуба MK-17, използван успешно за автомодел с въздушен винт.
     
    Последна промяна: 23 Юни 2021
    Ivan Minkov харесва това.

Сподели Тази Страница