Mig-29M dual 50mm

  • Автор на темата Автор на темата Altair
  • Начална Дата Начална Дата

Altair

Редовен Потребител
Здравейте,

От много време ми се иска да направя любимият ми самолет в EDF вариянт, а именно MIG 29. Дълго време се рових по форумите да търся чертежи и планове и накрая успях да намеря ткива, с които мисля че мога да се справя. Чертежите са от RCGroups форума на колегата Low Pass:

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1285042

Има ги в два вариянта - за Blue Foam и Depron.
След не много дълго мислене се престраших и благодарение на Петко от BUGGYFLY вече имам нарязаните части и от утре, благодарение на лошото време започвам да сглобявам:

2015-03-06 17.38.51.jpg
2015-03-06 17.38.57.jpg
Мисля да използвам следният сетъп:

Турбини - 2х50мм XRP 50mm 4200Kv EDF Power Unit (11 Blade)
или
Dr. Mad Thrust 50mm 10 Blade Alloy EDF 3300kv
но още не съм решил.
Контролери - Turnigy Plush 40amp
Серва - Turnigy TSS-10HM Digital Micro Servo 2.2kg / 10g / 0.12

Надявам се да стане добре и да полети :)
 
Определено хубаво проект :) и аз от доста време го обмислям. Ще следя с интерес развитието.
 
Мечта..., сигурно ще е трудно сглобяването, но съм сигурен, че ще се справиш. За сега нямам възможност и аз да се захвана с този модел, въпреки че много ми се иска. Но рано или късно ще го почна. Затова с огромно нетърпение ще чакам от теб да споделяш опит на всички етапи от изграждането, а също така снимки и видео.
 
Мечта..., сигурно ще е трудно сглобяването, но съм сигурен, че ще се справиш. За сега нямам възможност и аз да се захвана с този модел, въпреки че много ми се иска. Но рано или късно ще го почна. Затова с огромно нетърпение ще чакам от теб да споделяш опит на всички етапи от изграждането, а също така снимки и видео.
Снимки ще има. За видео нямам условия. Надявам се да снимаме облитането, и още повече се надявам то да е успшно [emoji1]
 
Ето до къде стигнах днес:

Карбона е залепен и крилата са оформени

2015-03-07 17.19.16.jpg


Долната част на фюзелажа е сгъната с помощта на сешоара и точилката на жената и готов за лепене:

2015-03-07 17.19.36.jpg

2015-03-07 17.19.54.jpg

Така изглежда залепен:

2015-03-07 19.47.20.jpg

2015-03-07 19.47.40.jpg

2015-03-07 19.48.00.jpg 2015-03-07 19.48.12.jpg
2015-03-07 19.48.40.jpg

Дойде времето и на горната част. "Скобите" и "държачите" са залепени:

2015-03-07 20.01.44.jpg

2015-03-07 20.02.11.jpg
2015-03-07 20.02.25.jpg

Малко се притеснявах от огъването на горната част с кабината, но се оказа, че не е нужно да откривам топлата вода. Достатъчни са вана и гореща вода и ето резултата:

2015-03-07 20.17.19.jpg
2015-03-07 20.17.32.jpg

2015-03-07 20.17.47.jpg
2015-03-07 21.59.02.jpg
2015-03-07 21.59.18.jpg

Така горе долу ще изглежда когато се залепи на място, но преди това трябва да се накичи малко електроника:

2015-03-07 22.51.08.jpg

2015-03-07 22.51.26.jpg

Утре продължавам с доста запояване и се надявам до вечерта да придобие по-цялостен вид.
 

Attachments

  • 2015-03-07 17.19.54.jpg
    2015-03-07 17.19.54.jpg
    163.8 KB · Прегледи: 12
  • 2015-03-07 17.19.36.jpg
    2015-03-07 17.19.36.jpg
    159.7 KB · Прегледи: 11
Ето до къде стигнах днес:
Уауууууууууу!!! Напредваш бързо и резултатите са впечатляващи! Много чиста и прецизна работа! Завиждам ти! С нетърпение очаквам следващите снимки! Мислиш ли да слагаш колесници? Като се видим(надявам се да е скоро), ще те поразпитам по-подробно за процеса на изработката. Впечатлен съм и от стегите, които използваш. Знаех, че има нещо подобно, но понеже не ходя по магазини, не знам къде се продават. Предполагам за повечето колеги не е тайна, но за такива като мен напиши от къде могат да се купят. Може да напишеш това в съответната друга тема.
 
Последна промяна:
Споменах пред Никос, за теб и този модел и той изяви желание това да бъде втория ни съвместен самолет(първия е F-22). Този път се "кооперираме" по-друг начин - от него финансите, а от мен труда:). Вече поръчахме кита при Петко от BUGGYFLY - утре следобяд ще дойде при мен.:);):cool::p
 
Малко от днешният прогрес.

Отново в банята с гораща вода и огъване на дюзите за турбините. Става удивително лесно, още повече, че има и шаблони по които се огъват:

2015-03-08 16.41.00.jpg

Дойде ред и на електрониката. Контролерите са на място. Така изглеждат от двете страни на самолета:

2015-03-08 17.47.15.jpg



2015-03-08 17.47.41.jpg
2015-03-08 17.48.02.jpg

2015-03-08 18.17.28.jpg

И сервата за елевоните са залепени:

2015-03-08 20.18.33.jpg

и дойде реда на самите елевони. По план са изцяло подвижни, но аз реших да си улесня работата и ги направих като при MIG29 v4. Дано контролите, които изрязах да са достатъчни.

2015-03-08 22.50.04.jpg 2015-03-08 22.50.26.jpg

2015-03-08 23.26.46.jpg

Приключвам за тази вечер с подготовката на единият вертикален стабилизатор.

2015-03-08 23.27.26.jpg

Днес като цяло не ми беше продуктивен ден, но се надявам до края на седмицата да го завърша.
 

Attachments

  • 2015-03-08 17.47.02.jpg
    2015-03-08 17.47.02.jpg
    216.2 KB · Прегледи: 6
  • 2015-03-08 17.47.30.jpg
    2015-03-08 17.47.30.jpg
    146.9 KB · Прегледи: 6
  • 2015-03-08 23.27.00.jpg
    2015-03-08 23.27.00.jpg
    207.6 KB · Прегледи: 6
Днес като цяло не ми беше продуктивен ден, но се надявам до края на седмицата да го завърша.
Това ако не ти е продуктивен ден..., не ми се мисли какво ще стане ако се развихриш. Аз това до тука, я го направя за 1 месец, я не. На кой мотор се спря? Как заобляш ръбовете?
 
и дойде реда на самите елевони. По план са изцяло подвижни, но аз реших да си улесня работата и ги направих като при MIG29 v4. Дано контролите, които изрязах да са достатъчни.
Не е трябвало да ги режеш.Това променя аеродинамиката и ефективноста на кормилата.
 
Още малко напредък от днес:

Днес се захванах да монтирам турбините и дюзите. С турбините беше лесно, но като дойде ред на дюзите настана истинска епопея. Въпреки перфектното изрязване имаха нужда от много допълнително "тримиране" за да паснат.

Тук първата вече е на място.

2015-03-11 20.33.40.jpg

2015-03-11 20.33.56.jpg

2015-03-11 20.34.13.jpg

2015-03-11 20.34.25.jpg

Тук вече и втората турбина е на място и започнах да подготвям втората дюза. Мислех си, че след като наместих една с втората ще е по-лесно. Да ама не. И с нея се борих доста време като прасе с тиква.

2015-03-11 20.55.09.jpg

2015-03-11 20.55.37.jpg

И вече е на мястото си.

2015-03-12 00.29.32.jpg

2015-03-12 00.29.45.jpg

Трябва да призная, че почва да ми харесва как се получава.
 
Знам, че Веско и Светльо може би няма да одобрят, но след счупването на вентилатора на моя F-16 на Слаковци от влязла във въздухонаборника тревичка, лично аз на моите самолети с турбини смятам да слагам някъде преди тях мрежа от комарник. Мисля, че ще намалява тягата пренебрежимо малко. Как стана на моя F-16 може да се види тук.
 
Последна промяна:
Знам, че Веско и Светльо може би няма да одобрят, но след счупването на вентилатора на моя F-16 на Слаковци от влязла във въздухонаборника тревичка, лично аз на моите самолети с турбини смятам да слагам някъде преди тях мрежа от комарник. Мисля, че ще намалява тягата пренебрежимо малко. Как стана на моя F-16 може да се види тук.
Той ще излита от ръка и ще каца без или с много малко газ, така че се надявам да не се случи.
 
Знам, че Веско и Светльо може би няма да одобрят, но след счупването на вентилатора на моя F-16 на Слаковци от влязла във въздухонаборника тревичка, лично аз на моите самолети с турбини смятам да слагам някъде преди тях мрежа от комарник. Мисля, че ще намалява тягата пренебрежимо малко. Как стана на моя F-16 може да се види тук.

Вальо - това е стар проблем :) аз имам няколко счупени турбини по тая схема. Мрежата от комарника помага - но намалява тягата осезаемо. Затова хората на някой модели я правят активна :) така наречените FOD screens - но за толкова малък модел не става.
 
Вальо - това е стар проблем :) аз имам няколко счупени турбини по тая схема. Мрежата от комарника помага - но намалява тягата осезаемо. Затова хората на някой модели я правят активна :) така наречените FOD screens - но за толкова малък модел не става.
И аз съм на същото мнение. С тия детски петдесетки турбини съвсем ще изчезне тягата.
 
Последна промяна:
Още малко напредък от днес:

Днес се захванах да монтирам турбините и дюзите. С турбините беше лесно, но като дойде ред на дюзите настана истинска епопея. Въпреки перфектното изрязване имаха нужда от много допълнително "тримиране" за да паснат.

Тук вече и втората турбина е на място и започнах да подготвям втората дюза. Мислех си, че след като наместих една с втората ще е по-лесно. Да ама не. И с нея се борих доста време като прасе с тиква.
И вече е на мястото си.

View attachment 5037

View attachment 5038

Трябва да призная, че почва да ми харесва как се получава.

Браво Симо, наистина чудесно се получава! :win:
 
Back
Нагоре