Искам да си направя сам квадрокоптер

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Вариантас калибриране чрез директно свързване на ESC и приемника/най- не препоръчвания метод,както наскоро ми стана ясно/ , при мен нещо не се получава.ЕSC-то не може да захрани приемника..мъка :)
Това не е проблем - захранваш esc-то и приемника с външен източник 5-6V и калибрираш.
Може да ползваш 4 батерии АА обикновени или акумулаторни, става и с 2S lipo.
 

IvanSapa

Редовен Потребител
Приемника се захранва от Naza-та.Само разкачваш кабела за TRH между контролера и приемника.В канала за газта на приемника включваш директно кабела от ESC. Светодиода на Назата сигурно ще "показва" глупости, но не му обръщай внимание.
Хубаво е да е захранено от батерията само ESC, което калибрираш в момента.Иначе ще "чуваш" пиукането и на останалите три мотор/контролера.
П.П. За всеки случай да кажа- пиука не ESC, а мотора закачен за него.
 

Svilen

Потребител
Получи се.Калибрирах ги с приемника.Снощи не успях,защото явно съм включил неправилно кабелчето от ESC-то към приемника.:)
 

Svilen

Потребител
Реших да монтирам GPS-a.Tъй като не е оригинален имаше вероятност да не проработи.Но за моя радост всичко е наред.В Наза Асистент ми се появи и режим GPS, вeче мога да назначавам какъв тип failsefe да е активен.
програмата ме оповестява,че GPS-а не е калибриран,но сега в този студ не ми се занимава :)

Имам някои неясноти относно настройката на спийд контролерите.
Първо -каква стойност да сложа за максимални обороти .Моторите са 980KV,4S батерия.
Другото което се чудя,е PPM Center Throttle задължително ле е да е средноаритметичната стойност на минималните и максималните обороти?
И всъщност-какво на практика представлява този параметър?

Startup power по подразбиране е 0,50.Има ли смисъл да слагам по- ниска стойност.
За защитата от прегряване четох,че е хубаво да е включена и то на максимално висока стойност.Правилно ли е според вас?

Другото което ми е интересно е,дали когато извършвам калибриране на спийд контролерите с Throtlle лостчето на предавателя,стойностите който съм въвел преди това в спийд контролерите с Ардуино-то се променят .
 
Последна промяна:

Svilen

Потребител
След днешните упражнения се появи нов въпрос :)
С BLHeliSuite въведох следните параметри в полетните контролери
YzKa2od.png


След това им направих калибриране чрез свързването им с приемника и лоста на газта на предавателя.Погледнах отнов в BLHeliSuite какво е положението.А то е следното:
min,max,center PPM
3 254 128
3 254 128
6 253 128
3 255 128
Та се чудя,защо се получава така.
 

Rust

Редовен Потребител
Точно тези параметри калибрираш.
Центърът е за 3D режим, не играе в твоя случай. Трябва ти мин и макс. Намери инфо какви трябва да са за naza, въведи ги ръчно и ще си калибриран.
 

Svilen

Потребител
Студът ми замрази временно проекта.
Докато чакам по- топли дни,реших да си "потренирам" батерията.Зарядното ми за съжаление може да разрежда само с 1 А и по тази причина реших да ползвам двигателите на коптера.Пуснах двигателите,но по едно време единият от тях започна да издава странен звук,да вибрира,оборотите му паднаха,след това се пооправи и отново намали обороти ,докато не спря да се върти.Изключих коптера и го пуснах отново-нещата се повториха .Помислих си,че моторчето е сдало багажа.Размених му мястото със съседния мотор,за да видя дали причината е в него или в спийд контролера."Дефектния" мотор си заработи нормално на новото място,а другия започна да се чуди да тръгва ли,да спира ли.Явно проблемът е в ESC-то.Синхронизацията на мотора се нарушава,ама защо,кой може да каже.По едно време ми се стори,че работата на двигателя се променя,като пипам "бананите" с които са свързани мотора и спийд контролера.Дори намерих в нета едно клипче с подобен проблем.Разкачих връзките,избърсах със спирт бананите...нищо не се промени.Писна ми да се занимавам повече и зарязах всичко.
Днес отново пуснах коптера.Няма и следа от проблема.Мъчих го на ниски ,високи обороти,рязка смяна на оборотите-всичко си е ОК.

Между другото,успях да се преборя със смущенията ,които радио сигнала на Тараниса правеше на висогоговорителя .Вече няма досадно свистене :)
На дневен ред е замяната на стандартния говорител с 5 сантиметров-очаквам да се подобри и качеството на звука :)
 
Последна промяна:

DiavoloXP

Новодошъл
Студът ми замрази временно проекта.
Докато чакам по- топли дни,реших да си "потренирам" батерията.Зарядното ми за съжаление може да разрежда само с 1 А и по тази причина реших да ползвам двигателите на коптера.Пуснах двигателите,но по едно време единият от тях започна да издава странен звук,да вибрира,оборотите му паднаха,след това се пооправи и отново намали обороти ,докато не спря да се върти.Изключих коптера и го пуснах отново-нещата се повториха .Помислих си,че моторчето е сдало багажа.Размених му мястото със съседния мотор,за да видя дали причината е в него или в спийд контролера."Дефектния" мотор си заработи нормално на новото място,а другия започна да се чуди да тръгва ли,да спира ли.Явно проблемът е в ESC-то.Синхронизацията на мотора се нарушава,ама защо,кой може да каже.По едно време ми се стори,че работата на двигателя се променя,като пипам "бананите" с които са свързани мотора и спийд контролера.Дори намерих в нета едно клипче с подобен проблем.Разкачих връзките,избърсах със спирт бананите...нищо не се промени.Писна ми да се занимавам повече и зарязах всичко.
Днес отново пуснах коптера.Няма и следа от проблема.Мъчих го на ниски ,високи обороти,рязка смяна на оборотите-всичко си е ОК.

Между другото,успях да се преборя със смущенията ,които радио сигнала на Тараниса правеше на висогоговорителя .Вече няма досадно свистене :)
На дневен ред е замяната на стандартния говорител с 5 сантиметров-очаквам да се подобри и качеството на звука :)

Колега, доста време се борих с подобен проблем и сума ти крашове имах. Оказа се студена спойка. Провери всички спойки.
 

Svilen

Потребител
Ами нищо не пречи да презапоя наново мотора и спийд контролера.Ако не помогне,поне няма да навреди :)
 

Svilen

Потребител
:write::crazy:
Днес проведох малко "лабораторни изпитания" на проблемния мотор/спийдконтролер...няма проблеми за сега .


PS

Сложих една везна под стойката на коптера-при максимална газ везната отчете 1700 гр.
 
Последна промяна:

Svilen

Потребител
Взех си един FrSky Smart Port Lipo Sensor FLVSS, но не успявам да изведа на предавателя данни за волтажа на клетките на батерията по отделно.Появява са само напрежението на батерията като цяло.
Гледам разни клипчеста с настройването му,но явно са снимани преди време,с по стара версия на Open TX,и има доста различия в менюто на моя предавател и това което се вижда на клиповете
.IMG_20170525_132135[1].jpg
 

Svilen

Потребител
Да се похваля-успях да разгадая "загадката" :)
 

Attachments

  • IMG_20170527_201527[1].jpg
    IMG_20170527_201527[1].jpg
    221 KB · Прегледи: 24

Svilen

Потребител
Скоро не съм писал в темата... :)
Започна да ми липсва възможността за изпълняване на мисии.
И започнах да се замислям за смяна на полетния контролер.
Ta се чудя към коя платформа да се насоча-Inav или ArduPilot.
И двете ми се виждат трудни за усвояване :)
 

Svilen

Потребител
И аз клоня повече към него.Дори започнах да проучвам въпроса по- обстойно.До колкото разбрах,най- разпространените полетни контролери ползващи ArduPilot са Pixhawk и apm.Но аpm вече не се поддържали,т.е. ако избера apm,няма да мога да ползвам новите версии на ArduPilot.
Така ли е или съм в грешка?
 

Svilen

Потребител
Докато се рових из нета,попаднах на сайта на някакъв руснак,който твърди,че е толкова "напред с материала",че открил грешки в схемата на полетните контролери apm и в захранванията им.И поръчал да му произведат контролер и захранване с направените от него корекции.Но по- интересно ми е,че е поръчал GPS модул с чип,различен от тия,които масово се продават по интернет магазините.Ползвал едновременно спътниците на GPS и Глонас,като по този начин работата му била по- точна и стабнилна,в сравнение с масово срещаните модули.
Та се чудя дали руснакът лъже,за да си продава стоката или има вероятност GPS модулът му наистина да е добър.
http://hobby.msdatabase.ru/production_main/product
 
Нагоре