Искам да си направя сам квадрокоптер

IvanSapa

Редовен Потребител
Руснаците се оплакват от не съвсем коректна работа.
Други пък се оплакват от NAZA M, но дали проблемът е в контролера.......?
Избързал си да смениш софта(предполагам от мерак), но винаги можеш да го върнеш обратно.
Направи един-два часа във въздуха с оригиналния софт и тогава му направи UP. След всяка смяна не забравяй - пълна калибрация на контролера и задължителната на компаса.
Повярвай, разликата м/у двата софтуера е огромна.


П.П. Аз имам една по-стара снимка на двата контролера.Разлики няма.

1369651938-IMG_3924.JPG

Дали DJI не са започнали да слагат "шапка" в новите партиди на Lite ?
 

Svilen

Потребител
Още съм много далеч от момента в който коптера ще полети,дори не съм събрал всичките части още.
Но тъй като Назата ми е под ръка-реших да я почовъркам малко.Връщането към старата версия на софта вече било много лесно,в Naza Assistant 2.20 се избирало ъпдейт и ...всичко се връщало в изходна позиция,кракнатата Назата м лайт пак си ставала лайт :)
 

Svilen

Потребител
Днес ми пристигна Таранис+ .Обикалям го като голям камък и се чудя от къде да започвам изучаването му :)
Направи ми впечатление,че е с фирмуеър 2.1.6 от 29.12.2015,а в сайта на FrSky последната версия която може да се изтегли е 2.1.6 от 26.02.2016.
Друго което малко ме смущава е,че като го включа,сигналът от антената явно смущава високоговорителчето и се чува лек звук.Ако хвана антената с ръка-звука изчезва.Четох по някакви сайтове,че това било проблем на старата версия,която не е +.

PS
Зарядното което са ми пратили е 15в.А ми се струва,че чотох някъде,че трябва да е 12в.
 
Последна промяна:

Rust

Редовен Потребител
За фърмуера отиваш на http://www.open-tx.org/
Теглиш Companion след което всичко се прави през него :) Той сам ще ти изтегли и най-новите версии. Това, което има в сайта на FrSky обикновено не е особено свежо (което в конкретния случай не е проблем, защото най-вероятно ще работи не по-лошо).
 

Svilen

Потребител
Companion-a го инсталирах,дори успях да си сложа един готов профил с настройки на NazaM2 и X8R и ползване на sBus,ама още не мога да се престраша да си свържа приемника с полетния контролер и да видя получават ли се нещата :confused:
Адаптера за зареждане на батерията както споменах по- горе е 15 волтов.Чудя се да го пращам ли в архива и да си ползвам 12 волтов.От една страна,на много места пише да се ползва 12 волтов,от друга-като гледам снимките по разни сайтове продаващи Taranis plus-адаптера е 15 волта :sad:
 

st5rov

Редовен Потребител
Направи ми впечатление,че е с фирмуеър 2.1.6 от 29.12.2015,а в сайта на FrSky последната версия която може да се изтегли е 2.1.6 от 26.02.2016.
PS
Зарядното което са ми пратили е 15в.А ми се струва,че чотох някъде,че трябва да е 12в.

Последната версия на Фърмуера е 2.1.9.
И моето зарядно е 15в 0.5А. Вече няколко пъти съм го използвал и всичко е наред. Допустимо е от 12V до 15V.
Специфичното е че при заряд - свети зеления светодиод на апаратурата. При напълно заредена батерия - светодиодът изгасва:crazy: Но това е описано в ръководството, което пристига с Тараниса.
 

Svilen

Потребител
Ще му заредя добре батерията и ще му сложа последната версия на OPEN TX:cool:


Вече съм с 2.1.9 :)

Днес ми пристигна Ардуиното и успях да "надникна" в ESC-тата :)
QvHEl2S.jpg


Набързо ги префлашнах с последната версия на BLHeli
p2pFhma.jpg


Направи ми впечатление,че там където е посочена версията на BLHeli,име едно G-H-30.Ако това е модела на ESC-то...нещо не ми се вързва,защото е 20 ампера:rolleyes:
 
Последна промяна:

Svilen

Потребител
Докато се ровех по разни сайтове да чета за Тараниса,попаднах на следното:
И ми стана интересно за какво може да се ползва 6 позиционен превключвател....казват,за смяна на полетните режими,но Назата примерно няма 6 режима...
 

Svilen

Потребител
Планерите сигурно имат.Но аз се чудя има ли смисъл да си тунинговам тараниса.При наза М2 има 4 режима.Две положения на превключвателя ще са незаети-това проблем ли ще е ? Или пък ако сложа на коптера диодно осветление възможно ли ще е да му се настроят различни режими на светене?
 
Последна промяна:

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
Режими на настройка е едно - а управление на аксесоари е друго - за управление на ЛЕД не ти трябва нищо специално - просто свободен канал и закачен ключ на него.
 

Svilen

Потребител
Гледах някакви лед светлини,които си имат контролер позволяващ им да работят в различни цветови режими и режими на светене.Та това си мисля-да може контролера да се управлява с радиоапаратурата.Примерно в положение едно на превключвателя светлините не работят,в положение две-светят само предните,в положение три-мигат и т.н.
 

Rust

Редовен Потребител
Контрола на програмируеми ледове май го има само в Betaflight и Cleanflight. Преди седмица мисля го добавиха и в KISS.
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
програмируеми ледове май го има само в Betaflight и Cleanflight.

Ами като цяло да - но с малка допълнителна платка + един свободен канал може спокойно да се постигне подобен ефект - както правят и Eachine 250, там аз вързах свободен канал на вход на платката и тя си сменяше цветовете, без да има никаква връзка с полетния контролер.
 

Svilen

Потребител
Да се надяваме,че китайците ще направят нещо по въпроса :crazy:
Днес имаше лееееко раздвижване на проекта :)


Днес имах време/ и вдъхновение/ и поработих малко върху коптера.Малко попрекалих с дължината на кабелите м/у моторите и ESC -тата,но някой ден,след като всичко е настроено ще ги скъся и ще ги свържа директно,без банани :)
xiHRLTK.jpg
iGe5Pwk.jpg
NJkzHGs.jpg


Чудех се и от горната или долната страна на рамката да сложа спийд контролерите,но в крайна сметка реших да са от долната страна.
 
Последна промяна:

Svilen

Потребител
Успях да пусна двигателите, но нещо не съм доволен....
ESC-тата са с настройките по подразбиране.Мисля,че не се получи калибрирането им......:confused:
при първото пускане на двигателите,когато бяха на ниски обороти се появиха вибрации-целия коптер се разтресе.Като увеличих газта нещата се оправиха.При следващите пускания вибрации нямаше.
Единият от двигателите издава досаден пискащ/свирещ/ звук 30-40 секунда от клипа....дали е от лагерите или има и други причини за това?
Струва ми се,че максималните обороти са много ниски.
 

Rust

Редовен Потребител
Максималните обороти (доколкото може да се прецени от клипа) не изглеждат ниски.
Срещал съм, че не трябва да се подава пълна газ на моторите без перки. Не знам дали е мит или наистина може нещо да им стане.
Понеже ползваш NAZA - прочети си упътването. Дълго е, но там всяко нещо се прави по различен начин и определено искаш да го знаеш :)
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Пискащия звук не е от лагер. Вероятно е резонанс, звъни някоя от намотките.
 

Svilen

Потребител
В ръководствота на Назата дума не се обелва по темата са калибрирането на спийдконтролерите.Явно не е предвидено да се калибрират чрез полетния контролер и компютърния софт към него.В нета има много клипчета как се калибрира с програмата cleanflight,но такова нещо с Наза Асистент 2,2 не видях.
Вариантас калибриране чрез директно свързване на ESC и приемника/най- не препоръчвания метод,както наскоро ми стана ясно/ , при мен нещо не се получава.ЕSC-то не може да захрани приемника..мъка :)
 
Нагоре