Моделарски мотори

Дискусия в 'Спортен Раздел - Авто' започната от S-LK, 29 Март 2019.

  1. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,684
    от:
    гр.Сопот
    Последна промяна: 20 Април 2022
    endjov and Ivan Minkov like this.
  2. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,684
    от:
    гр.Сопот
    ENYA .19 MODEL 4004, Glow, M.R.C-ENYA COMPANY, Japan, 1968
    Подарък от инж.Огнян Тихомиров Кумчев:
    ENYA .19 MODEL 4004 Glow M.R.C-ENYA COMPANY Japan 1968.jpg

    ENYA .19 MODEL 4004 Japan1968.jpg
    Историята на двигателя разказана ми от инж.Огнян Кумчев:
    "Дойде от САЩ, от приятел моделист там, вече покойник.
    Употребяван, срещу разходите за доставката оттам.
    Доставих го навремето за нуждите в клас кордови акробати за деца.
    Когато имаше ограничение на кубатурата на мотора да 3,5 куб. см./По късно променено до 7,6 куб см./.
    Докато ограничението беше до 3,5 кубика, голямо затруднение предизвикваше намирането на подходящ мотор.
    Масово наличните 2,5 кубика бяха неизгодни в сравнение с 3,5 кубика.
    Най-изгоден от достъпните се оказа МВВС 3,5 кубика, въпреки че е тежичък.
    Бях го предоставил за безвъзмездно ползуване в Русе, после и другаде.
    Върнат ми бе обратно след няколко години, изглежда поради отпадане на ограничението до 3,5 кубика."
    По-голямата част от тези двигатели е била комплектована с R/C карбуратор.
    Информация за двигателя от MODEL AIRPLANE NEWS July 1968:
    http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/Enya 19-IV TV.html

    Благодаря Огняне!

    26.04.2022
     
    Последна промяна: 26 Април 2022
    endjov and Ivan Minkov like this.
  3. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,684
    от:
    гр.Сопот
    Европейско първенство кордови авиомодели 2019: https://bit.ly/3BQnwHs
    Запознаха ме с м.с.Огнян Цветанов Василев(Царя)† от гр.Русе.
    Технически съдия за измерване кубатурата на двигателите.
    Носеше двигател за музея, но така и не го намери...
    дали го беше забравил или някой го е взел така и не се разбра.
    Радвам се, че се запознахме:
    Огнян Цветанов Василев.jpg
    За съжаление ни напусна неотдавна.
    Ще цитирам з.м.с.инж.Христо Йотов:
    "Беше много коректен приятел и колега, природно надарен техник и конструктор.
    Когато започнахме да правим мотори беше един от много добрите изпълнители,
    истински майстор при работа с металорежещи машини."
    По моя молба з.м.с.инж.Христо Йотов направи снимка на картер изработен от "Царя":
    ОВС 6,5сс.jpg
    Този необработен картер е за 6,5 кубиков двигател.
    В музея може да се види картер за 2,5 кубиков двигател:
    ОВС 2,5сс.jpg
    Благодарности на м.с.Тотьо Вълчев!
     
    Последна промяна: 24 Февруари 2022
    endjov and Ivan Minkov like this.
  4. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,684
    от:
    гр.Сопот
    Ohlsson & Rice .23 №428389, Ignition, Ohlsson&Rice Ins., Los Angeles, USA, 1949
    Ohlsson & Rice .23 №428389 1949.jpg

    Ohlsson & Rice .23 Instructions.jpg

    03.03.2022
     
    Последна промяна: 3 Март 2022
    endjov and Ivan Minkov like this.
  5. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,684
    от:
    гр.Сопот
    MVVS 2,5 GRR №105, Glow, Modela - MVVS, BRNO, Czehoslovakia, 1984
    MVVS 2,5 GRR №105, Glow, Modela - MVVS, BRNO, Czehoslovakia, 1984 .jpg
    Препоръчани витла 180х80, 200х100, 200-220х100-120.
    Без паспорт.

    20.06.2022
     
    Последна промяна: 20 Юни 2022
    endjov and Ivan Minkov like this.
  6. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,684
    от:
    гр.Сопот
    Cutaway POSON (ПОСОН) 2,5cc CL, Glow, ABC, Iliya Tsarski, Pleven, Bulgaria, 1987
    Пореден експонат направен специално за музея от Павел Бучински:
    Cutaway POSON  2.5cc CL Iliya Tsarski Bulgaria1987.jpg


    Двигателя е подарък от м.с.Розен Тодоров.
    Благодаря на двамата!
     
    Последна промяна: 3 Март 2022
    Ivan Minkov харесва това.
  7. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,684
    от:
    гр.Сопот
    Последна промяна: 26 Април 2022
    Rozenf2d and Ivan Minkov like this.
  8. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,684
    от:
    гр.Сопот
    В "КРЫЛЬЯ РОДИНЫ" №8 1960 на стр.10 намерих информация за интересен двигател.
    Реших, че е правилно да я споделя в тази тема:
    1960.jpg
    Част от списанието е съхранено от Добри Добрев с.Войнягово.
    Благодаря Добри!
     
    Ivan Minkov харесва това.
  9. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,684
    от:
    гр.Сопот
    MOKI M5 9,95cc №1577 R/C, Glow, Moki Model Engine Co., Budapest, Hungary, 1970
    Пореден подърък от Христо Генов:
    MOKI M5 9,95cc №1577  Glow Hungary 1970.jpg

    MOKI M5 9,95cc №1577 RC, Glow, Moki Model Engine Co., Budapest, Hungary.jpg
    Bore: 24 mm, stroke: 22 mm, total volume: 9,95cc

    Двигател преживял много полети и срещи със земята, но все още в кондиция.
    Почти година го издирвахме с Христо.

    Благодаря Христо!

    26.04.2022
     
    Последна промяна: 26 Април 2022
  10. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,684
    от:
    гр.Сопот
    GMS 32 (GMS2000) 5,2cc R/C №330, Glow, ABC, Gemtec Machinery Systems, China, 2000
    GMS 32 5,2cc RC №330, Glow, ABC, Gemtec Machinery Systems, China, 2000.jpg

    GMS 32 (GMS2000) 5,2cc RC №330.jpg
    Bore 19,8mm, stroke 17mm, displacement 5,2cc, practical range 2000-20000r.p.m.
    Weight with muffler 305g.

    26.04.2022
     
    Последна промяна: 26 Април 2022
    Ivan Minkov харесва това.
  11. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,684
    от:
    гр.Сопот
    TM 3,5cc AERO, Glow, MК "Exact Mechanical Engineering" - Gabrovo, Bulgaria, 1985
    Подарък от м.с.Тотьо Вълчев :
    TM 3,5cc AERO MК Exact Mechanical Engineering - Gabrovo 1985.jpg

    TM 3,5cc AERO Glow MК Exact Mechanical Engineering Bulgaria 1985.jpg
    През 1985г. група от 4-ри човека - з.м.с.Марин Лесиков, м.с.Любен Изворов†, м.с.Христо Керчев(и тримата
    автомоделисти) и м.с.Тотьо Вълчев(авиомоделист) изработват прототипите за авто, авио и корабо вариант.
    Колектива печели златна значка от изложбата ТНТМ, в списание МК 5/1985 на корицата има снимка.
    Както често се случва някой ги краде от изложбата.
    В общи линии двигателят е копие на OPS 3,5 SPEED CAR COPMETITION.
    Обем 3,463, диаметър на цилиндъра 16,6мм, ход на буталото 16мм.
    Разликата е в покритието на цилиндъра, в този двигател е никасил.
    За четири години са изработени общо 200 броя.
    Партиите са от 20 броя.
    Не можах да уточня от кой вид, по колко.
    Автоварианта е отдавна в музея и може да се види в този пост: https://bit.ly/36S0sMT
    Разбира се и за него ще има стойка, табелка и клипче.

    Благодарности на м.с.Тотьо Вълчев!

    01.04.2022
     
    Последна промяна: 1 Април 2022
    Ivan Minkov and Valio Savov like this.
  12. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,684
    от:
    гр.Сопот
    JENA Activist III SS 2cc №9881, Diesel, designed by Walter Hercher, East Germany, 1954
    JENA Activist III SS 2cc  №9881, Diesel, Dezigner Walter Hercher, East Germany, 1954.jpg

    JENA Activist III SS 2cc  №9881.jpg

    Акцента е уникалната кръгла пластина за засмукване.
    Българските моделисти са имали и от този вариант.
    Информация от MODEL AIRCRAFT October 1962:
    http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/Jena 2M (1).html
    Представения в този брой двигател е значително по-нов,
    картера, вала и главата са друг вид.

    01.04.2022
     
    Последна промяна: 9 Юни 2022
  13. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,684
    от:
    гр.Сопот
    Super Tigre G.61 9,95cc Ring R/C w/Muffler, Glow, Made in China, 2007
    Super Tigre G.61 9,95cc Ring RC  2007.jpg
    Displacement: 0.61 cu in (9,95 cc), practical RPM Range: 2,500-16,500 rpm, output: 1.8 hp @ 16,000 rpm, weight w/o muffler: 20.0 oz (567 g),
    weight with muffler: 26.8 oz (759 g) Includes: G-61Carb, silent Muffler .61-.90, recommended props: 11x7, 11x7.5

    Информация за произведения в Италия :
    http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/Super Tigre S.61 (Ring).html

    02.05.2022
     
    Последна промяна: 2 Май 2022
    Ivan Minkov харесва това.
  14. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,684
    от:
    гр.Сопот
    COX .049 Skymaster, with black plastic tank , USA, 1990
    COX .049 Skymaster, with black plastic tank , USA, 1990.jpg
    Cox .049 Engine Skymaster Features: Black, extended-range fuel tank Drive-plate colour may vary Custom engine assembled from a mix of Original Cox.
    Models requiring .049 engines Modellers wishing to use a more unique engine Performance: 15,000 - 17,000 RPM with a 5x3 prop & 25% nitro.

    12.04.2022
     
    Последна промяна: 12 Април 2022
    Ivan Minkov харесва това.
  15. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,684
    от:
    гр.Сопот
    Последна промяна: 20 Април 2022
    Ivan Minkov харесва това.
  16. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,684
    от:
    гр.Сопот
    TOKI 15 2,5cc №А074 R/C, Glow, SHUWA INDUSTRY, Japan, 2007
    TOKI 15 2,5cc, RC, Glow, Japan.jpg
    Displacement 2,48cc, bore 15.5mm, stroke 12.5mm, RPM range 3000-17000.
    Shaft diameter 5mm, Shaft length 19mm, length of shaft thread 11mm.
    Carburetor composite rotary single needle with idle adjustment.
    Nitro fuel 18% - 25%. Engine size: 9.5(L) X 4.5(W) X 8(H)
    Engine material alloy.

     
    Последна промяна: 19 Април 2022
  17. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,684
    от:
    гр.Сопот
    LRP Z.12R Team Spec.3 2,1cc No.31202, ABC, O.S.ENGINES MFG.CO.LTD., Japan, 2007
    LRP Z.12R Team Spec.3 2,1cc, No.31202, ABC, O.S.ENGINES MFG.CO.LTD., Japan, 2007.jpg
    Engine Size .12 (2.11cc), exhaust rear, bore 13.80mm, stroke 14.00mm
    Liner ABC Number of ports 3+1 (3x transfer-, 1x exhaust-port).
    Crankcase 12.00mm/7.0mm bore/SG-Shaft.
    Crankcase LRP VTEC.12 Heavy Duty, black coloured.
    Piston Fully CNC-machined, high-silicium alloy.
    Connecting Rod fork shaped aluminium using double bushings.
    Glowplug turbo style, LRP Turbo #8 (No.35180) recommended.
    Carburetor competition slide carburetor, 5.5mm venturi,
    lightweight composite/aluminium/steel design
    Power Output 1.61PS, Max.rpm 42.500, weight 221g.

    21.04.2022
     
    Последна промяна: 21 Април 2022
    Ivan Minkov харесва това.
  18. AlexM

    AlexM Редовен Потребител

    Публикации:
    1,510
    Този надпис VTEC който е сложен долу и е даже със шрифта ползван от Хонда за VTEC системата им какво ли значи, че ми стана интересно.
    Може би е бил модерен тогава и са го сложили като някакъв вид реклама защото просто няма как това двигателче да има Variable Valve Timing & Lift Electronic Control, демек променливо газоразпределение. Съмнявам се от голям бранд като LRP да изполва тази думичка без коллаборация със Хонда.Яко.

    P.S.
    Поразчетох се за това нещо и ето какво е станало.Първите партиди на това моторче са излезнали със надпис Vtec но от Хонда веднага са повдигнали дело за използването на надписа и са го спечелили естествено. Вторите партиди вече имат името XTEC заради проблема със Хонда. Демек този си е Limited edition.
    Поздрави.
     
    Последна промяна: 20 Април 2022
    Ivan Minkov and S-LK like this.
  19. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,684
    от:
    гр.Сопот
    Сашо благодаря за тази наистина интересна информация!
    Ще допълня:
    LRP Z.12R Team No.31200 е с надпис LRP
    LRP Z.12R Team Spec.2 No.31201 - VTEC
    LRP Z.12R Team Spec.3 No.31202 - VTEC
    LRP Z.12R Team Spec.4 No.31203 - ХTEC

    В музея има два вида и вече са с клипчета:


    За сега не смятам да търся с надпис LRP.
     
    Последна промяна: 21 Април 2022
    Ivan Minkov and AlexM like this.
  20. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,684
    от:
    гр.Сопот
    Webra SPEEDY RC 1,8cc, WEBRA FEIN-UND MODELLTECHNIK, Germany, 1978
    Webra SPEEDY 1,8cc RC FI, Glow, Germany, 1978.jpg

    Webra SPEEDY 1,8cc RC FI, Glow, WEBRA FEIN-UND MODELLTECHNIK, Germany, 1978.jpg
    Обем 1,8cm³, диаметър на цилиндъра 13,5мм, ход на буталото 12,5мм, до 22000 об./мин.
    Препоръчва се свещ WEBRA N5 (Bestell-Nr.4305).

    20.06.2022
     
    Последна промяна: 20 Юни 2022
    Ivan Minkov харесва това.

Сподели Тази Страница