Моделарски мотори

Дискусия в 'Спортен Раздел - Авто' започната от S-LK, 29 Март 2019.

  1. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,684
    от:
    гр.Сопот
    PICCO P-40(45) MARINE R/C, Glow, ABC, Monza, Italy, 1983
    Пореден подарък за музея от з.м.с.инж.Владимир Миров:
    PICCO P-45 RC MARINE, Glow, ABC, Monza, Italy, 1983.jpg
    Двойката в този двигател е за вариант P-40.
    Обем 6,40cm³, диаметър на цилиндъра 20мм, ход на буталото 20,2мм.
    Обороти 26500 об./мин., мощност 2,2 к.с.
    За да се различават външно производителя набива на лапичката P45.
    Обем 7,46cm³, диаметър на цилиндъра 20мм, ход на буталото 21,8мм.
    Обороти 26500 об./мин., мощност 2,3 к.с.
    На практика в един и същи картер могат да се използват две различни двойки.
    Благодаря Владо!
    Информация от списание MODEL BUILDER January 1983:
    http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/Picco Marine Engines.html

    08.06.2022
     
    Последна промяна: 8 Юни 2022
    Vasil and Ivan Minkov like this.
  2. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,684
    от:
    гр.Сопот
    PICCO .21 3,5cc CAR R/C, Glow, With belt starter, Monza, Italy, 1989
    Пореден подарък за музея от з.м.с.инж.Владимир Миров:
    PICCO .21 3,5cc RC CAR, Glow, With belt starter, Monza, Italy, 1989.jpg
    Ето го и разглобен:
    PICCO .21 3,5cc RC CAR, Glow, With belt starter.jpg
    Рядък и стар модел PICCO, с назъбен ремъчен пулстартер.
    Обем 3,48cm³, диаметър на цилиндъра 16,3мм, ход на буталото 16,7мм.
    ABC, 4 канален. Диаметър на вала 13мм.
    Нов, но без карбуратор(карбуратора е от друг двигател PICCO).
    Благодаря Владо!

    19.06.2022
     
    Последна промяна: 19 Юни 2022
    Vasil, Rozenf2d and Ivan Minkov like this.
  3. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,684
    от:
    гр.Сопот
    Днес рано сутринта м.с.инж.Валентин Динков посети музея за пореден път.
    За съжаление все още не е отказал цигарите.
    Поради желанието да запали първите снимки са на открито.
    Започнахме с обсъждането на странното PICCO от предния пост:
    Валентин Динков и Любомир Караиванов.jpg

    Динков и Караиванов.jpg

    Динков.jpg
    Странно двигателче, вероятно не е за състезателни модели.
    Имал съм различни двигатели от този производител, но не бях очарован от тях.
    Вальо си спомни за PICCO DELTA и неуспехите с него.
    Единодушно стигнахме до извода - добро автомоделно PICCO не сме видяли.
    Вероятно е имало, но само за фирмените пилоти.
     
    Последна промяна: 18 Май 2022
    Rozenf2d, endjov and Ivan Minkov like this.
  4. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,684
    от:
    гр.Сопот
    В музея има много подаръци от м.с.инж.Валентин Динков.
    Преди време обеща да VAT-3,5 ver.2021 FSR
    Първия картер отдавна е в музея : https://bit.ly/3FTwvJM
    За него има клипче:

    Реално са изработени още два двигателя и единия е за музея:
    Подаръците.jpg
    Подаръците са няколко и още мисля как да ги представя.
    Благодаря Вальо!
     
    Последна промяна: 19 Май 2022
    Rozenf2d, endjov and Ivan Minkov like this.
  5. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,684
    от:
    гр.Сопот
    POSON (ПОСОН) 2,5cc "MARINE" CL, ABC, Glow, Iliya Tsarski, Pleven, Bulgaria, 1988
    POSON (ПОСОН) 2,5cc MARINE CL, ABC, Glow, Iliya Tsarski, Pleven, Bulgaria, 1988.jpg
    Преди повече от година з.м.с.инж.Илия Царски ми разказа интересни факти за двигателя ПОСОН.
    Един от тях е, че са направили и с водна риза (корабен вариант).
    Специално изработен за изложбата ТНТМ през 1988г. в гр.Пловдив.
    Имало ли е RC карбуратор не можахме да уточним.
    Реших, че трябва да имаме и такъв вариант.
    Обсъдих идеята с м.с.инж.Валентин Динков и той изработи водната риза.

    Благодаря Вальо!
     
    Последна промяна: 20 Май 2022
  6. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,684
    от:
    гр.Сопот
    VAT-3,5 ver.2021 FSR, cast crankcase, Valentin Dinkov & Asen Tanev, Plovdiv, Bulgaria, 2021
    Отливка за новия двигател VAT-3,5 ver.2021 на м.с.инж.Валентин Динков.
    В разработката активно участва з.м.с.Асен Танев, картерите отлива м.с.Георги Кабаков.
    https://bit.ly/3PShDQA
    Ето и самия двигател :
    VAT-3,5 ver.2021 FSR, Valentin Dinkov & Asen Tanev, Plovdiv, Bulgaria, 2022
    VAT-3,5 ver.2021 FSR, ABC, Valentin Dinkov & Asen Tanev, Plovdiv, Bulgaria, 2022.jpg
    В двигателя е реализирана интересна идея - вложка, която позволява изменение на каналите.
    Могат да се използват три, четери и повече канални двойки.
    Конкретно в този случай двойката е три канална ABC.
    Камерите за водно охлаждане са две - една непосредственно в картера и втора в главата.
    Това конструктивно решение гарантира добро охлаждане на двигателя.

    Благодаря Вальо!
     
    Последна промяна: 30 Май 2022
    Росен Венелинов харесва това.
  7. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,684
    от:
    гр.Сопот
    На Държавно Първенство FSR яз. "Синята Река" 28-29.05.2022
    м.с.инж.Валентин Динков се класира първи в клас FSR 3,5.
    В същия ден се проведоха и тестовете на :
    VAT-3,5 ver.2021 FSR, ABC, Valentin Dinkov & Asen Tanev, Plovdiv, Bulgaria, 2022

    Клипа отразява тестовете и награждаването на победителите в този клас.
     
    Последна промяна: 1 Юни 2022
  8. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,684
    от:
    гр.Сопот
    LEO .40EP, Glow, ABC, Leo Engines Industry Co., Ltd., Taiwan
    LEO .40EP,Glow, ABC, Leo Engines Industry Co., Ltd., Taiwan.jpg
    Обем 6,47cm³, диаметър на цилиндъра 20,5мм, ход на буталото 19,6мм.
    Обороти 2,000 ~ 16,000 об./мин., препоръчвано витло 10х6.
    Сравнително сполучливо копие на O.S.

    19.06.2022
     
    Последна промяна: 19 Юни 2022
    Ivan Minkov харесва това.
  9. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,684
    от:
    гр.Сопот
    Актуален списък на дарителите:

    з.м.с.Марин Неделчев Неделчев, инж.Иван Христов Минков, м.с.Тодор Дилчев, м.с.Атанас Методиев Гаганелов,
    з.м.с.инж.Валентин Савов, инж.Венцислав Петров, Пенчо Ганев, Драгомир Драганов, м.с.инж.Валентин Атанасов Динков,
    Виктор Патев, м.с.Георги Ганев Дончев, м.с.Димитър Петров Дишлиев, Атанас Чакъров, Пламен Пенчев,
    з.м.с.Йосиф Христов, м.с.Светослав Янакиев, м.с.Георги Кабаков, Христо Куртинков, Любен Ангелов,
    з.м.с.Асен Танев, Александър Денeв, Христо Генов, м.с.Добри Добрев, Дмитрий Кислицин, м.с.Седеф Дончев†,
    Янко Малаков, инж.Огнян Кумчев, Александър Манов, м.с.Розен Йорданов Тодоров, Роман Кудряшов, м.с.Христо Керчев,
    Павел Бучински, м.с.Мичо Спасов, м.с.Станчо Добрев, м.с.Добри Грабчев, Станислав Струмински, Мая Попова,
    м.с.Любомир Колев, з.м.с.Дамян Петров, м.с.инж.Стефан Харитов, м.с.Славчо Славов (близките му), Владимир Николов LZ23,
    м.с.Кирил Димитров, м.с.Васил Милев, м.с.инж.Емил Ташев, м.с.Любомир Конарски, Генко Базитов, м.с.Иван Кертиков,
    Ганчо Христов, м.с.Ивайло Попов, Цветан Койнов, Кирил Кирилов, м.с.инж.Христо Йотов, м.с.Любен Бончев,
    м.с.инж.Иван Лучев, м.с.инж.Любен Лучев, инж.Петър Славов, Димитър Петров, Атанас Лаловски, Марин Узунов,
    м.с.Георги Кънев, Николай Божидаров Николов, м.с.Георги Георгиев(Джони), инж.Генко Петров, з.м.с.инж.Евгени Генов,
    з.м.с.Венци Маринов, з.м.с.инж.Владимир Миров, Иван Чолаков, м.с.Методи Атанасов Гаганелов, инж.Стефан Христозов,
    м.с.инж.Явор Христов Йотов, Момчил Петров Бъчваров, з.м.с.Александър Владимиров Мастицки, м.с.инж.Веселин Драганов,
    Илиан Чавдаров Амбарев, Георги Борисов Гетов, Румен Тончев, м.с.Ангел Димитров Маргаров, м.с.инж.Петър Иванов Петров,
    з.м.с.инж.Александър Денкин, Денчо Денев, Живко Симеонов, Здравко Янакиев, Любов Караиванова, з.т.з.м.с.инж.Петко Петков,
    м.с.Георги Убенов, Сергей Кучерук, Ulrich Burbat, Kristen Burbat, инж.Виктор Димитров, з.м.с.инж.Илия Царски,
    п/п о.з.инж.Иван Димитров Тронков, Даниела Гушлева-Скот, Васил Николов, Димитър Енджов, инж.Владимир Костов,
    Dipl.Ing.Rudolf Wilhelm, Росен Венелинов, з.т.м.с.инж.Живко Сидеров, инж.Тодор Томов, Спас Станев, м.с.инж.Начо Начев,
    Слави Чорбанов, Андрей Шкатов, Петър Берлиев, Михаил Венелинов Дейнов, м.с.Артин Герагос Фесчиян†,
    Хартюн Фесчиян, м.с.Тотьо Вълчев, з.д.м.с.Георги Анестиев†, инж.Димитър Аврамов и др.

    В случай, че съм пропуснал някой не е умишлено и моля да ме извини.
    Ако съм сбъркал или пропуснал титла, звание - обадате се.
    Желанието ми е всичко да е точно!
    Благодаря от сърце на всички съпричастни към моето начинание!

    Eкспозицията се допълва почти ежедневно.
    Вход безплатен.
    Посещения са възможни всеки работен ден от 10 до 17 часа.
    За събота и неделя с предварителна заявка на тел.+359887897416.
    .
     
    Последна промяна: 4 Юни 2022
    Ivan Minkov харесва това.
  10. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,684
    от:
    гр.Сопот
    CSTKAM 1.5KR-AC 2.88.1234 Avio, Glow, ABC, Savelovskoe production association "PROGRESS", USSR, 1988
    CSTKAM 1.5KR-AC 2.88.1234, Glow, ABC, Avio, USSR, 1988.jpg
    Обем 1,49cm³, диаметър на цилиндъра 13,5мм., ход на буталото 11мм. Максимални обороти 28000 об./минута.
    Двойката е АВС, свеща ГСК-1.
    Савеловское производственное обьединение "ПРОГРЕС"
    171510 г.Кимры Тверской обл.
    Допълнителна информация от "Model Engine Tests":
    http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/Uctkam 1.5.html
    Добър пример как автоварианта се превръща в авио.
    Автоварианта може да се види в този пост https://bit.ly/3msliH7

    08.06.2022
     
    Последна промяна: 8 Юни 2022
    Ivan Minkov харесва това.
  11. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,684
    от:
    гр.Сопот
    MDS-3.5KR2U-S №1127, Glow, ABC, Marine, Savelovskoe production association "PROGRESS", 1987
    МДС -3.5КР2У-С, ABC, предназначен за корабни модели, Савеловское производственное обьединение "ПРОГРЕС", 1987г.
    MDS-3.5KR2U-S №1127, Glow, ABC, Marine, 1987.jpg
    Данни от производителя:
    Обем 3,5cm³, диаметър 16,6мм, ход на буталото 16мм, обороти 28000 об./мин.
    Савеловское производственное обьединение "ПРОГРЕС"
    171510 г.Кимры Тверской обл.
    Нов без кутия и паспорт.

     
    Последна промяна: 11 Юни 2022
    Ivan Minkov харесва това.
  12. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,684
    от:
    гр.Сопот
    Завършвам снимките на клипчета с моделарски мотори.
    Две групи са готови и реших да ги покажа.

    Bulgarian engines
    https://bit.ly/3HiDoVP
    https://www.youtube.com/playlist?list=PL28fGxhG1Evi4lrWTNUJjwcEBz1GJHInG


    Czech Republic Engines
    https://bit.ly/3xOoV0E
    https://www.youtube.com/playlist?list=PL28fGxhG1Evispayc82V-zhpUvuraHgiJ

    Идеята е да са по групи за по-лесно търсене.
    Реших, че по държави е най-просто и правилно.
    Разбира се във всяка от групите може да се добавя.
     
    Последна промяна: 14 Юни 2022
    Vasil and Ivan Minkov like this.
  13. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,684
    от:
    гр.Сопот
    Един от двигатели се оказа доста дълъг.
    Не се побираше в снимачната камера.
    Реших следващите снимки да продължат в музея:

    На въртящата масичка направих нова поставка.
    Мисля, че идеята е добра, но има още работа.
     
    Последна промяна: 8 Юли 2022
    Ivan Minkov харесва това.
  14. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,684
    от:
    гр.Сопот
    Webra SPEED 28 RCB with muffler, Glow, ABC, Webra-M-Ebert, Austria, 1983
    Webra Speed 28 RCB with muffler, Glow, ABC, Austria, 1983 .jpg

    Webra Speed 28 RCB 1983 .jpg

    Webra Speed 28 RCB,  ABC, Austria, 1983 .jpg
    WEBRA SPEED 28 RCB , ABC, Bestell-Nr.1029RCB
    Displacement 4,6 ccm / .28 cu in, bore 18.50mm, stroke17mm
     
    Последна промяна: 10 Юли 2022
    Vasil and Ivan Minkov like this.
  15. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,684
    от:
    гр.Сопот
    HPI Nitro Star T-15L 2,49cc RC, Glow, ABC, Taiwan, 2001
    Пореден подарък от инж.Иван Минков:
    HPI Nitro Star T-15 Engine 2,49cc RC, Glow, ABC, 2011.jpg

    HPI Nitro Star T-15 Engine .jpg
    Displacement: .15 cu in (2.49cc), bore: 15.0mm, stroke: 13.6mm, power: 1.2hp @ 29,000 RPM.
    Ports: 3, ABC construction, 6mm Dual Needle Rotary carb, side exhaust, powder black case.
    This engine also includes mounting holes in the bottom of the crankcase.

    След повреда на пулстартера е поставена задна капачка от друг двигател.
    Карбуратора е заменен с друг.

    Благодаря Иване!
     
    Последна промяна: 19 Юли 2022
    Vasil and Ivan Minkov like this.
  16. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,684
    от:
    гр.Сопот
    O.S. MAX 25SF 4.07cc C/L w/Muffler 883, Glow, O.S.ENGINES MFG.CO.Ltd., Japan, 1990
    Подарък от Петър Алексиев:
    O.S. MAX 25SF 4.07cc, Glow, O.S.ENGINES MFG.CO.Ltd., Japan, 1990.jpg
    Информация за двигателя в MODEL ENGINE TEST December 1990:
    http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/OS 25SF.html

    Благодаря Петьо!
     
    Последна промяна: 25 Юли 2022
  17. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,684
    от:
    гр.Сопот
    Super Tigre G.15 Revised by Luybomir Durev for F1C, Micromeccanica SATURNO, Italy, 1965
    Super Tigre G.15 Glow 1965.jpg

    Super Tigre G.15 for F1C 1965.jpg
    Номера 154В е написан за маркировка при състезание.
    Това е двигателя за модела на з.м.с.Любомир Дърев: https://bit.ly/3JbB1F6
    Информация от MODEL AIRPLANE NEWS January 1965:
    http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/Super Tigre G15 (2).html
    Информация от Aero Modeller May 1966:
    http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/Super Tigre G15.html
    Сърдечно благодаря на з.м.с.Любомир Дърев!
     
    Последна промяна: 28 Юли 2022
    Ivan Minkov харесва това.

Сподели Тази Страница