PICCO P-40(45) MARINE R/C, Glow, ABC, Monza, Italy, 1983 Пореден подарък за музея от з.м.с.инж.Владимир Миров: Двойката в този двигател е за вариант P-40. Обем 6,40cm³, диаметър на цилиндъра 20мм, ход на буталото 20,2мм. Обороти 26500 об./мин., мощност 2,2 к.с. За да се различават външно производителя набива на лапичката P45. Обем 7,46cm³, диаметър на цилиндъра 20мм, ход на буталото 21,8мм. Обороти 26500 об./мин., мощност 2,3 к.с. На практика в един и същи картер могат да се използват две различни двойки. Благодаря Владо! Информация от списание MODEL BUILDER January 1983: http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/Picco Marine Engines.html 08.06.2022
PICCO .21 3,5cc CAR R/C, Glow, With belt starter, Monza, Italy, 1989 Пореден подарък за музея от з.м.с.инж.Владимир Миров: Ето го и разглобен: Рядък и стар модел PICCO, с назъбен ремъчен пулстартер. Обем 3,48cm³, диаметър на цилиндъра 16,3мм, ход на буталото 16,7мм. ABC, 4 канален. Диаметър на вала 13мм. Нов, но без карбуратор(карбуратора е от друг двигател PICCO). Благодаря Владо! 19.06.2022
Днес рано сутринта м.с.инж.Валентин Динков посети музея за пореден път. За съжаление все още не е отказал цигарите. Поради желанието да запали първите снимки са на открито. Започнахме с обсъждането на странното PICCO от предния пост: Странно двигателче, вероятно не е за състезателни модели. Имал съм различни двигатели от този производител, но не бях очарован от тях. Вальо си спомни за PICCO DELTA и неуспехите с него. Единодушно стигнахме до извода - добро автомоделно PICCO не сме видяли. Вероятно е имало, но само за фирмените пилоти.
В музея има много подаръци от м.с.инж.Валентин Динков. Преди време обеща да VAT-3,5 ver.2021 FSR Първия картер отдавна е в музея : https://bit.ly/3FTwvJM За него има клипче: Реално са изработени още два двигателя и единия е за музея: Подаръците са няколко и още мисля как да ги представя. Благодаря Вальо!
POSON (ПОСОН) 2,5cc "MARINE" CL, ABC, Glow, Iliya Tsarski, Pleven, Bulgaria, 1988 Преди повече от година з.м.с.инж.Илия Царски ми разказа интересни факти за двигателя ПОСОН. Един от тях е, че са направили и с водна риза (корабен вариант). Специално изработен за изложбата ТНТМ през 1988г. в гр.Пловдив. Имало ли е RC карбуратор не можахме да уточним. Реших, че трябва да имаме и такъв вариант. Обсъдих идеята с м.с.инж.Валентин Динков и той изработи водната риза. Благодаря Вальо!
VAT-3,5 ver.2021 FSR, cast crankcase, Valentin Dinkov & Asen Tanev, Plovdiv, Bulgaria, 2021 Отливка за новия двигател VAT-3,5 ver.2021 на м.с.инж.Валентин Динков. В разработката активно участва з.м.с.Асен Танев, картерите отлива м.с.Георги Кабаков. https://bit.ly/3PShDQA Ето и самия двигател : VAT-3,5 ver.2021 FSR, Valentin Dinkov & Asen Tanev, Plovdiv, Bulgaria, 2022 В двигателя е реализирана интересна идея - вложка, която позволява изменение на каналите. Могат да се използват три, четери и повече канални двойки. Конкретно в този случай двойката е три канална ABC. Камерите за водно охлаждане са две - една непосредственно в картера и втора в главата. Това конструктивно решение гарантира добро охлаждане на двигателя. Благодаря Вальо!
На Държавно Първенство FSR яз. "Синята Река" 28-29.05.2022 м.с.инж.Валентин Динков се класира първи в клас FSR 3,5. В същия ден се проведоха и тестовете на : VAT-3,5 ver.2021 FSR, ABC, Valentin Dinkov & Asen Tanev, Plovdiv, Bulgaria, 2022 Клипа отразява тестовете и награждаването на победителите в този клас.
LEO .40EP, Glow, ABC, Leo Engines Industry Co., Ltd., Taiwan Обем 6,47cm³, диаметър на цилиндъра 20,5мм, ход на буталото 19,6мм. Обороти 2,000 ~ 16,000 об./мин., препоръчвано витло 10х6. Сравнително сполучливо копие на O.S. 19.06.2022
Актуален списък на дарителите: з.м.с.Марин Неделчев Неделчев, инж.Иван Христов Минков, м.с.Тодор Дилчев, м.с.Атанас Методиев Гаганелов, з.м.с.инж.Валентин Савов, инж.Венцислав Петров, Пенчо Ганев, Драгомир Драганов, м.с.инж.Валентин Атанасов Динков, Виктор Патев, м.с.Георги Ганев Дончев, м.с.Димитър Петров Дишлиев, Атанас Чакъров, Пламен Пенчев, з.м.с.Йосиф Христов, м.с.Светослав Янакиев, м.с.Георги Кабаков, Христо Куртинков, Любен Ангелов, з.м.с.Асен Танев, Александър Денeв, Христо Генов, м.с.Добри Добрев, Дмитрий Кислицин, м.с.Седеф Дончев†, Янко Малаков, инж.Огнян Кумчев, Александър Манов, м.с.Розен Йорданов Тодоров, Роман Кудряшов, м.с.Христо Керчев, Павел Бучински, м.с.Мичо Спасов, м.с.Станчо Добрев, м.с.Добри Грабчев, Станислав Струмински, Мая Попова, м.с.Любомир Колев, з.м.с.Дамян Петров, м.с.инж.Стефан Харитов, м.с.Славчо Славов (близките му), Владимир Николов LZ23, м.с.Кирил Димитров, м.с.Васил Милев, м.с.инж.Емил Ташев, м.с.Любомир Конарски, Генко Базитов, м.с.Иван Кертиков, Ганчо Христов, м.с.Ивайло Попов, Цветан Койнов, Кирил Кирилов, м.с.инж.Христо Йотов, м.с.Любен Бончев, м.с.инж.Иван Лучев, м.с.инж.Любен Лучев, инж.Петър Славов, Димитър Петров, Атанас Лаловски, Марин Узунов, м.с.Георги Кънев, Николай Божидаров Николов, м.с.Георги Георгиев(Джони), инж.Генко Петров, з.м.с.инж.Евгени Генов, з.м.с.Венци Маринов, з.м.с.инж.Владимир Миров, Иван Чолаков, м.с.Методи Атанасов Гаганелов, инж.Стефан Христозов, м.с.инж.Явор Христов Йотов, Момчил Петров Бъчваров, з.м.с.Александър Владимиров Мастицки, м.с.инж.Веселин Драганов, Илиан Чавдаров Амбарев, Георги Борисов Гетов, Румен Тончев, м.с.Ангел Димитров Маргаров, м.с.инж.Петър Иванов Петров, з.м.с.инж.Александър Денкин, Денчо Денев, Живко Симеонов, Здравко Янакиев, Любов Караиванова, з.т.з.м.с.инж.Петко Петков, м.с.Георги Убенов, Сергей Кучерук, Ulrich Burbat, Kristen Burbat, инж.Виктор Димитров, з.м.с.инж.Илия Царски, п/п о.з.инж.Иван Димитров Тронков, Даниела Гушлева-Скот, Васил Николов, Димитър Енджов, инж.Владимир Костов, Dipl.Ing.Rudolf Wilhelm, Росен Венелинов, з.т.м.с.инж.Живко Сидеров, инж.Тодор Томов, Спас Станев, м.с.инж.Начо Начев, Слави Чорбанов, Андрей Шкатов, Петър Берлиев, Михаил Венелинов Дейнов, м.с.Артин Герагос Фесчиян†, Хартюн Фесчиян, м.с.Тотьо Вълчев, з.д.м.с.Георги Анестиев†, инж.Димитър Аврамов и др. В случай, че съм пропуснал някой не е умишлено и моля да ме извини. Ако съм сбъркал или пропуснал титла, звание - обадате се. Желанието ми е всичко да е точно! Благодаря от сърце на всички съпричастни към моето начинание! Eкспозицията се допълва почти ежедневно. Вход безплатен. Посещения са възможни всеки работен ден от 10 до 17 часа. За събота и неделя с предварителна заявка на тел.+359887897416. .
CSTKAM 1.5KR-AC 2.88.1234 Avio, Glow, ABC, Savelovskoe production association "PROGRESS", USSR, 1988 Обем 1,49cm³, диаметър на цилиндъра 13,5мм., ход на буталото 11мм. Максимални обороти 28000 об./минута. Двойката е АВС, свеща ГСК-1. Савеловское производственное обьединение "ПРОГРЕС" 171510 г.Кимры Тверской обл. Допълнителна информация от "Model Engine Tests": http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/Uctkam 1.5.html Добър пример как автоварианта се превръща в авио. Автоварианта може да се види в този пост https://bit.ly/3msliH7 08.06.2022
MDS-3.5KR2U-S №1127, Glow, ABC, Marine, Savelovskoe production association "PROGRESS", 1987 МДС -3.5КР2У-С, ABC, предназначен за корабни модели, Савеловское производственное обьединение "ПРОГРЕС", 1987г. Данни от производителя: Обем 3,5cm³, диаметър 16,6мм, ход на буталото 16мм, обороти 28000 об./мин. Савеловское производственное обьединение "ПРОГРЕС" 171510 г.Кимры Тверской обл. Нов без кутия и паспорт.
Завършвам снимките на клипчета с моделарски мотори. Две групи са готови и реших да ги покажа. Bulgarian engines https://bit.ly/3HiDoVP https://www.youtube.com/playlist?list=PL28fGxhG1Evi4lrWTNUJjwcEBz1GJHInG Czech Republic Engines https://bit.ly/3xOoV0E https://www.youtube.com/playlist?list=PL28fGxhG1Evispayc82V-zhpUvuraHgiJ Идеята е да са по групи за по-лесно търсене. Реших, че по държави е най-просто и правилно. Разбира се във всяка от групите може да се добавя.
Един от двигатели се оказа доста дълъг. Не се побираше в снимачната камера. Реших следващите снимки да продължат в музея: На въртящата масичка направих нова поставка. Мисля, че идеята е добра, но има още работа.
Webra SPEED 28 RCB with muffler, Glow, ABC, Webra-M-Ebert, Austria, 1983 WEBRA SPEED 28 RCB , ABC, Bestell-Nr.1029RCB Displacement 4,6 ccm / .28 cu in, bore 18.50mm, stroke17mm
HPI Nitro Star T-15L 2,49cc RC, Glow, ABC, Taiwan, 2001 Пореден подарък от инж.Иван Минков: Displacement: .15 cu in (2.49cc), bore: 15.0mm, stroke: 13.6mm, power: 1.2hp @ 29,000 RPM. Ports: 3, ABC construction, 6mm Dual Needle Rotary carb, side exhaust, powder black case. This engine also includes mounting holes in the bottom of the crankcase. След повреда на пулстартера е поставена задна капачка от друг двигател. Карбуратора е заменен с друг. Благодаря Иване!
O.S. MAX 25SF 4.07cc C/L w/Muffler 883, Glow, O.S.ENGINES MFG.CO.Ltd., Japan, 1990 Подарък от Петър Алексиев: Информация за двигателя в MODEL ENGINE TEST December 1990: http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/OS 25SF.html Благодаря Петьо!
Super Tigre G.15 Revised by Luybomir Durev for F1C, Micromeccanica SATURNO, Italy, 1965 Номера 154В е написан за маркировка при състезание. Това е двигателя за модела на з.м.с.Любомир Дърев: https://bit.ly/3JbB1F6 Информация от MODEL AIRPLANE NEWS January 1965: http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/Super Tigre G15 (2).html Информация от Aero Modeller May 1966: http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/Super Tigre G15.html Сърдечно благодаря на з.м.с.Любомир Дърев!