Самообучение - от прости към сложни маньоври - А-Б-В в пилотирането

vesibo

Редовен Потребител
Днес упражнението ще е тактови тона.На пръв поглед изглежда елементарно, но като започнеш да се занимаваш разбираш, че не е точно така.Много е ценно за хората, които се състезават или целта им е да правят красиви фигури от сложният пилотаж.То ще Ви научи на правилните скорости за извършване на фигурите и отново точните,вярни команди.Техника на изпълнение-излитаме, правим заход, хоризонтираме самолета и синхронизираме скороста, преминамваме в полет на нож наляво,като подаваме команда ляв елерон, командата на ръдъра тръгва с малко закъснение, леко газ и така преминаваме през гръб,десен нож до хоризонтален полет.Правете упражнението бавно и на отделни етапи без паразитни команди.
Успех!!!
099.gif
 
Последна промяна:

vesibo

Редовен Потребител
Днес ще разгледаме още едно много полезно упражнение.Полутоно наляво, връщане в първоначалното положение с дясна команда на елерона до хоризонтален полет, след което полутоно надясно и връщане в изходно положение с лява команда на елерона.Техника на изпълнение-от праволинеен хоризонтален полет подаваме команда ляв елерон и почти веднага десен ръдър, след преминаване през нож ръдърът се отпуска и се преминава в полет по гръб.От това положение подаваме команда десен елерон и почти веднага десен ръдар, след което преминаваме в хоризонтален полет.Същото се повтаря само, че се започва надясно, след което кацаме, правим заход и всичко се прави от ляво на дясно.Това усвоите ли, никога няма да давате грешна команда и ще спестите доста крашове, особено като сте ниско над земята.:)
Успех!!!
099.gif
 

vesibo

Редовен Потребител
Днес ще разгледаме още едно много полезно упражнение с тактови тона или по точно казано 4 Point Roll, а утре ще продължим с други фигури от висшия пилотаж.Техника на изпълнение-Излитаме,увеличаваме оборотите и преминаваме в горка, изпълняваме тактови тона, с долна команда преминаваме в полет по гръб, завъртаме полутоно и кацаме.Същото правим и в противоположната страна.
Успех!!!
099.gif
 
Последна промяна:

vesibo

Редовен Потребител
Днес упражнението ще е "свредел"-Flat spin, неприятна фигура, когато не си подготвен за нея.:) Доста крашове се случват ако не я познаваш и владееш.Техника на изпълнение излитаме правим заход и набираме височина,когато самолета е пред нас правим 1/2 лупинг, и когато самолета е в горната точка връщаме газта като даваме горна команда на елеватор, ляв елерон и ляв ръдър едновременно.Ако искаме свредела да е надясно командата за елеватора се запазва, елерона и ръдъра се дават надясно.Трябва да споменем че има два начина за влизане в свредел.Единият е описаният по-горе а другият, който се използва на състезанията в България е:- от хоризонтален праволинеен полет оборотите се отнемат и се изчаква самолета почти да спре във въздуха и сам да влезе в свредел.Да се върнем на техниката на изпълнение.Скороста на свредела се определя от елероните, т.е. ако в крайно ляво положение например на елерона въртенето наляво е много бързо започваме плавно да връщаме стика на елерона към средното си положение и свредела се забавя, но това става без да отпускаме горната команда на елеватора, след което подаваме газ и правим заход за кацане.Този начин е за по-напредналите пилоти.По-малко напредналите, след като влезат в свредел излизат като връщат всички команди в централно положение, без газ, отпускат носът на самолета надолу и малко след това подават плавно горна команда на елеватора, извеждат самолета и плавно подават газ.
Успех!!!
099.gif
 
Последна промяна:

vesibo

Редовен Потребител
Днес ще разгледаме същото упражнение само че, в двете посоки.Техника на изпълнение-Излитаме , набираме височина, от хоризонтален полет намаляваме оборотите и когато скоростта значително намалее подаваме лека горна команда на елеватора, влизаме в свредел наляво по познатия вече начин, след което преместваме стиковете в дясно в същото положение при , което са били в ляво.След няколко витки надясно отпускаме носът на самолета надолу и плавно го извеждаме от свредела.

Успех!!!
099.gif


P.S. Ъпдейтнах Феникса до версия 5.0с, постарали са се да е по реалистичен, но има още какво да се желае.Определено настройките са по-добри от старите версии.
 
Последна промяна:

st5rov

Редовен Потребител
Действия срещу вятъра не се препоръчват в живота!
3dsmile_365.gif
Но тук е много полезно. Дава възможност да се раздвижат всички стикове, при това в забавен каданс! Веско благодаря за упражнението! Страхотна идея! Все едно си имаш собствен аеродинамичен тунел!
Много ме кефи!
3dsmile_1003.gif

P.S. А 12m/s си е 43.2 km/h, бая вятър!!!
 
Последна промяна:

vesibo

Редовен Потребител
Действия срещу вятъра не се препоръчват в живота!
3dsmile_365.gif
Но тук е много полезно. Дава възможност да се раздвижат всички стикове, при това в забавен каданс! Веско благодаря за упражнението! Страхотна идея! Все едно си имаш собствен аеродинамичен тунел!
Много ме кефи!
3dsmile_1003.gif
Изключително приятно ми е, че има хора, които се занимават сериозно и успехите са виждат и то за изключително кратко време.Миналата седмица на поляната дойде един човечец с две малки дечица и ми казва-тук всички карат много добре.Това си е истината и ще стават още по-добри му отговорих аз, но нямаше как да му обясня, че това си зависи предимно от тях.:) :biri:
 

vesibo

Редовен Потребител
Днес една задачка стои на дневен ред.Естествено за тези които я направят ще има бира, чай, кафе кои каквото иска.
Успех!!!
099.gif
 

vesibo

Редовен Потребител
Днешното упражнение е "гръбен свредел"-Inverted Flat Spin.Техника на изпълнение - излитаме, набираме височина, правим половин лупинг, подаваме едновременно пълна долна команда на елеватора-ляв елерон-десен ръдър.След като самолета влезе в гръбен свредел забавяме въртенето като връщаме командата за елерона в средно положение, а другите команди се запазват.Излизаме от свредела като отпускаме носът на самолета надолу и плавно го извеждаме с горна команда на елеватора(без газ).:)
Успех!!!
099.gif
 

vesibo

Редовен Потребител
Преди да продължим нататък ето едно много полезно упражнение за тези от Вас , които се състезават или имат намерение да го правят.
Успех!!!
099.gif
 

vesibo

Редовен Потребител
Днес ще разгледаме упражнението Knife edge spin - някои го наричат въртене на ръба на острието, други въртене на ръба на ножа.Техника на изпълнение - излитаме, набираме височина, правим половин лупинг, подаваме едновременно пълна долна команда на елеватора-ляв елерон и ляв ръдър.За да намалим бързината на въртенето преместваме стика на елеватора в централно положение без да променяме другите команди.Важно - във всички видове свредели може да се влиза от различно положение - като се отпуска носът на самолета надолу, от камбана , от половин лупинг от раверсман, от обратен лупинг, от хоризонтален полет и намаляване на скоростта до сриване на модела и тн.
Успех!!!
099.gif
 

vesibo

Редовен Потребител
Умора нямаш :) Благодаря за потенето!
Потенето ще те направи ненадминат.Още малко има до края на упражненията, но гарантирам ,че това което го обсъждаме овладее ли се добре няма да ви се опре нищо.Ни P 15, ни P16 , ни P 100.:) Може те ли това, ще можете да правите невероятни комбинации, комплекси и съчетания.;) :)
 

vesibo

Редовен Потребител
Браво Пепи.:win: Бирата е от мен.
 
Последна промяна:

vesibo

Редовен Потребител
Преди да разгледаме кръговите тона - "Rolling curcuits" ще се спрем на някои елементи с които по бързо ще навлезете и се справите с задачата.
Ще започнем с първият елемент- тона на нож.Техниката на изпълнение е същата като при нормално тоно с тази разлика, че се започва от нож и се завършва с нож.

Успех!!!
099.gif
 
Последна промяна:

vesibo

Редовен Потребител
Днес продължаваме с втория елемент предхождащ кръговите тона.Тук освен че правим тоно на нож караме самолета и да завива.Техника на изпълнение - излитаме правим нож на дясно, когато самолета е вече на нож подаваме долна команда на елеватора, без да отпускаме ръдъра, командата за елероните е постоянна и по възможност по-бавна с продължаване на въртенето преминаваме в ляв нож и подаваме горна команда на елеватора.След като сме направили този полукръг продължаваме да летим на ляв нож успоредно на пистата.Подаваме команда ляв елерон преминаваме през десен нож-горна команда на елеватора и отново заставаме на ляв-долна комнда на елеватора и така до края.
Успех!!!
099.gif
 

SMarty

Редовен Потребител
Сериозно упражнение Веско, благодаря! ... що самолети посях по полянката :crazy:... Основно греша в тигела с корема към мен.
Да споделя един трик. Едно малко самолетче играчка (няколко сантиметра) ми върши страхотна работа за проиграване на упражненията. Едно е да се гледа на клип, но съвсем друго е с ръка да завъртиш моделчето и да осмислиш движенията. На мен ми помага при новите упражнения...
 
Последна промяна:
Нагоре