Naze32 Flight Controller

Дискусия в 'Мултикоптери' започната от Rust, 7 Ноември 2014.

От Rust на 7 Ноември 2014 в 10:38
  1. Rust

    Rust Редовен Потребител

    Публикации:
    292
    от:
    София
    Здравейте,
    в тази тема предлагам да разискаме и съберем полезна информация за този чудесен полетен контролер.
    Темата идва от другия rc форум - моделистика. Започвам я и тук по молба на все повече колеги :)
    -----------------------------------------------------------------------------------
    Що е това NAZE32? (на японски се произнася нАзе и означава "Защо")

    Това е flight controller или в превод на български - полетен контролер. Платките NAZE32 са оборудване с 32 битов STM32 процесор и работят с 32битов порт на Multiwii. Кодът е отворен и всеки, които има желание и познания може сам да добавя функции или модифицира настоящите (които макар никак да не са малко, се увеличават всеки ден).

    Как се настройва?

    1 - С приложението за настройка (app) към браузъра Google Chrome - "Baseflight Configurator". За да бъде инсталиран трябва първо да сте инсталирали браузъра на гугъл - Chrome. След това отивате на Apps -> Store и след това в менюто за търсене напишете: "Baseflight"

    2 - С приложението "Multiwii EZ GUI" за Android за смартфони и таблети. Връзката с мобилното устройство може да се осъществи чрез bluetooth модул или кабел.

    Контролерът е известен с това, че е сравнително лесен за настройка и работи "out of the box", или иначе казано - включваш и летиш [​IMG]. Разбира се когато човек реши да се задълбочи и разучи опциите, може да го персонализира и изпипа настройката по свой вкус. Mного хора нямат желание и време да разбират от PID тунинг и имат доста добри резултати със заводските настройки.

    Как този контролер стана толкова популярен?

    Две основни причини:
    1 - усещането което дава при управление е много прецизно (в демо клиповете по-долу ще се убедите в това). Стабилността и чувството за директна свързаност между пилота и коптера са на отлично ниво.
    - Има възможност за всякакви миксове и конфигурации на коптери, включително "измислени" от потребителя.
    - мощността на хардуера е предостатъчна да поеме бъдещи нововъведения и функции (за момента товара към процесора е до има няма 10%)
    - възможност за добавяне и поддръжка на сензори (барометър, компас, GPS, сонар) и съответните им режими като Altitude Hold, Headfree, Return to Home, Position Hold...
    - поддържа телеметрия, osd
    - директна връзка за ресивъри със cppm, sbus, spektrum satellite
    - до 8 PWM входа (с обикновени ресивъри)
    и още много неща, като е почти невъзможно да се изброи всичко без пропуск...

    2 - уникално съотношение цена/възможности!

    Захранване:
    Вариант 1 - По-новите версии на контролера могат да бъдат директно
    захранени с напрежение до 16V (без да изгорят [​IMG] ).

    Вариант 2 - 5V от BEC свързан в кой да е от терминалите за мотори/ресивър.

    Входове/изходи:
    - usb
    - I2C (SDA, SCL,VIN,GND) - допълнителни сензори (barometer, magnetometer)
    - до 3 серийни порта посредством softserial (TX,RX,VIN,GND) - GPS, Bluetooth, Telemetry, OSD, Serial RX
    - spektrum sattelite връзка
    - до 8 изхода за есц/мотор
    - до 8 входа от ресивър
    предназначението на пиновете може да се променя според нуждите (входове да стават изходи, изходи - входове ...)

    Следене на батерията:
    Контролерът има извод за следене напрежението на батерията и сигнално известяване при напрежение по-ниско от зададеното
    (в конфигурационния софтуер). Няма нужда от voltage divider (има го вграден в самата платка), връзва се директно (до 25V/6S lipo).

    Ъпдейт на софтуера:
    Закачате платката към USB и пускате baseflight configurator. На основния екран има бутон "Firmware Flasher". Най-новата версия се изтегля и качва автоматично.


    [​IMG][​IMG]

    -------------
    UPDATE 1:
    Защо коптерът ми не се ARM-ва?


    - акселерометърът не е калибриран. Поставете го на равна повърхност. Трябва да е неподвижен по време калибрацията. Командата е - ляв лост - горе в ляво; десен лост - долу (за mode 2)

    - коптерът е наклонен - като мярка за безопасност naze32 няма да позволи команда ARM, ако коптерът не е в хоризонтално положение (мига светодиод).

    - режим BARO (altitude hold) е включен - като мярка за сигурност не може да ARM-вате в този режим.
     
    Последна промяна: 10 Ноември 2014
    Tassadar, arsovhome, Xape and 4 others like this.

Коментари

Дискусия в 'Мултикоптери' започната от Rust, 7 Ноември 2014.

    1. neon
      neon
      Благодаря, рано ми е за акро, защкото това ми е първия коптер, който сглобявам. Просто исках да знам как се активира, за да не припарвам до него. :D Иначе успях да си настроя на turnigy 9x на трипозиционния ключ angle\hirizon\baro, с канала gear да пускам и спирам headfree и с throttle cut да армвам. :)
    2. Rust
      Rust
      Airmode го има и като feature. Можеш да го направиш да си е винаги пуснат. Говоря за бетафлайт, cleanflight изостана доста в последната година.

      [​IMG]

      Мисля, че е най-удобно :) Единственият недостатък е, че в airmode трябва да дизармнеш при кацане много бързо - точно като стигнеш земята или малко преди това даже.
      Ако пък си новобранец, вероятно няма веднага да правиш щури маневри на 0 газ и може да го оставиш за малко по-натам.
      Последна промяна: 6 Ноември 2016
      neon харесва това.
    3. JetMan
      JetMan
      Всъщност не е точно така. Аз примерно летя в Horizon ако съм без очила или като кацам, докато при FPV летя само на ACRO , много по удобно ми се струва. Моят съвет е да сложиш на един 2 или 3 позиционен ключ режимите:

      ако е 3 позиционен:

      0 = Angle
      1 = Horizon
      2 = Acro ( тоест горните 2 са изключени )

      ако е 2 позиционен:

      0 = Angle
      1 = Acro

      Иначе както каза Rust горе, за Air мод ти е много рано - може изобщо да не го пипаш. И ако наистина си с Cleanflight - трябва да го смениш на Betaflight , разликата е огромна!
      neon харесва това.
    4. авиодепрона
      авиодепрона
      Момчета,кои ПИД-ове трябва да променя,когато коптерчето трудно каца?????? Много се клати от завихрянето на въздуха близо до земята и подскача при кацане!!!!
      Последна промяна: 10 Декември 2016
    5. JetMan
      JetMan
      Нали не кацаш с включен AIRMODE :)
    6. авиодепрона
      авиодепрона
      Аз изобщо не го ползвам тоя мод !!!! само angle , horizon
    7. Rust
      Rust
      Esc и моторите какви са? Перките?
      Има шанс отговорът да е и в pid-то на пръстите :)
    8. авиодепрона
      авиодепрона
      моторите са 1804 с перки 5х3...спидове 12А симонК......те и пръстите не са много в ред,ама имам 10-тина други коптерчета мое дело , но с по-калпави FC и не правят така!!!
      И още нещо да попитам- в бетафлайт ,къде са модовете -GPS hold , GPS home...
      Последна промяна: 12 Декември 2016
    9. Rust
      Rust
      В бетафлайт точно тези модове са по-скоро за красота. По тях не се работи и колко работят не е ясно :) Вероятно ще се появят ако се закачи GPS. Ако флайт контролерът е NAZE, може и да не се появят, защото в по-новите версии паметта на F1 базираните контролери не е достатъчна. Ако са ти важни -> iNAV.
      Тези 12А simonK да са случайно ЕМАX? Ако отговорът е "да", залагам че това е ключът към палатката :)
      JetMan and Xape like this.
    10. авиодепрона
      авиодепрона
      Ще съм ти благодарен ,ако ми обясниш какво е това iNAV,защото искам да ползвам двата ГПС мода...контролера е НАЗЕ32 ФУЛЛ-128МБ
    11. Rust
      Rust
    12. авиодепрона
      авиодепрона
    13. Rust
      Rust
      Важното е да имат регенеративно спиране, евтините емакс нямат (често надписани точно като 12а симонк). Пък после дали ще е simonK (comp_pwm) или BlHeli (damped light) и 2те ще са ок.

Сподели Тази Страница