PA Katana MD

niki

Потребител
Boca Bearings имат невероятен сайт, за секунди въведох размерите и излязоха няколко предложения от $2,75 до $11,95 за лагер със подробни ТТ данни за всеки един!:win::biri:
 

vesibo

Редовен Потребител
Сега след като с обща помощ разнищихме нещата проблема е на лице.Ники според мен голямата хлабина е довела до дефектирането на лагерите.Както вече казах задните са подложени на радиални усилия и там не трябва да има никаква хлабина.Ако по някаква причина е имало такава, те са сдали багажа.Да възможно е при краша самите легла на лагера да имат някаква деформация, това имах предвид като ти казах внимателно да ги монтираш.Ицо обаче е имал същият проблем с такива лагери със същият размер, така че маже да се окаже конструктивен проблем на самите лагери, моят съвет към теб е да опишеш проблема на PA и да ги засегнеш малко на тема чест.Как до сега си бил много доволен от техните изделия и как сега си разочарован от случилото се.Приложи и клипчето по възстановяването на самолета.Предполагам, че ще ти изпратят нов мотор, ако им кажеш, че си крайно разочарован и ще посъветваш всички твои приятели да не пазаруват от тях.:) :biri:
 
Последна промяна:

niki

Потребител
Сега след като с обща помощ разнищихме нещата проблема е на лице.Ники според мен голямата хлабина е довела до дефектирането на лагерите.Както вече казах задните са подложени на радиални усилия и там не трябва да има никаква хлабина.Ако по някаква причина е имало такава, те са сдали багажа.Да възможно е при краша самите легла на лагера да имат някаква деформация, това имах предвид като ти казах внимателно да ги монтираш.Ицо обаче е имал същият проблем с такива лагери със същият размер, така че маже да се окаже конструктивен проблем на самите лагери, моят съвет към теб е да опишеш проблема на PA и да ги засегнеш малко на тема чест.Как до сега си бил много доволен от техните изделия и как сега си разочарован от случилото се.Приложи и клипчето по възстановяването на самолета.Предполагам, че ще ти изпратят нов мотор, ако им кажеш, че си крайно разочарован и ще посъветваш всички твои приятели да не пазаруват от тях.:) :biri:
Вече съм поръчал лагери и ос па да видим, ако и със новите продължат проблемите със сигурност ще им пиша.:) :biri:
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Ако купуваш от Boca, взимай от серията SMR85C-2OS. Също има и комплекти с предния лагер в завис. от модела на мотора - аз примерно гледам че съм ползвал BMK-004C-OS.
Отделно открих тези които съм купувал от Англия - ето тези са:
http://simplybearings.co.uk/shop/p2...ove+Ball+Bearing+5x8x2.5mm+/product_info.html имам от тях мога да ти пратя ако ще ти свършат работа.
Успех
 

muns61

Редовен Потребител
Смазвам всички лагери на моторите, които ползвам, в Моделистика имаше писано по темата. Китайците слагат много малко грес, понякога хич, та се налага да довършим нещата.

027550168.jpg


Тук съм снимал лагер със зегерки на капачките, с остра игла се разглобява, чисти и смазва. Ползвам каквато и да е високооборотна грес, иначе казано по-рядка от греста за обикновени лагери. Подходяща е тази за редуктор на флекс - ъглошлайф - ракета. А и да сложиш обикновена Литол 24, по-добре е от никаква.
Лгерите с пресовани капачки се отварят с тънко плоско острие и после капачката се изправя внимателно, а може да се замени с шайба от плътна хартия, сложена от вътрешната страна на лагера, тази, която ляга в лагерното гнездо на мотора, да не може да изпадне.
Смазването с масло е с краткотраен ефект, а почистването на карани лагери е задължително. Е, който не му се занимава, може да пропусне тази операция, аз веднъж годишно си чистя и мажа лагерите, навик от риболовите макари, та имам 5-6 годишни мотори с отличен звук.
 

niki

Потребител
Харе - много благодаря за предложението да пробвам с твоите лагери :biri: но мисля да изчакам новата ос и лагерите за да подменя всичко наведнъж, понеже имам съмнения че е крива.

Мунс61 - благодаря за ценната информация :biri: престраших се и отворих двата малки, почистих с едно подобно на wd40 и смазах с гресчица, която бях взел от стелди. Лагерите станаха доста по-стабилни, но тракането си остана. Явно са тотално зминали.

Благодаря на всички, които се включиха със супер ценните съвети и препоръки! :biri::biri::biri:
 
Последна промяна:

muns61

Редовен Потребител
Ако нямате въздух за продухване, миенето на лагерите става в бурканче от детски храни с малко коресилин. Сипваш и разбиваш, после сушиш и мажеш.

И като съм почнал с моторите, още една препоръка - лакирайте намотките, за да се избегне повреда на изолацията от вибрации. Повечето мотори са навити доста хлабаво и намотките имат нужда от фиксация с лак. Подходящ е всеки бързосъхнещ - нитроцелулозен, или лак за нокти. Добре е да е по-рядък, за да влезе в намотките. Не е добре да се лакира със смола, или неразтворими лакове, щото ако е наложи премавиване, няма сваляне на старата намотка.
 

niki

Потребител
Миналата седмица пристигнаха новите лагери и остта. Първото, което направих е да ги тествам, като ги нанижа на остта и започна да ги търкалям по мека гумена повърхност. НО още при нанизването забелязах как единия от малките лагери влиза много точно а другия е по-хлабав (не са еднакви!!!). Това ме води на мисълта, че контрола на качеството от този, който трябва да го прави не е на ниво. После като започнах да ги търкалям се оказа че въпросния по-хлабав лагер си имаше и припукване :eek: ,чисто нов! Поне вече знам, от къде да си купя лагери за следващия път, bocabearings :)

Смених лагерите с новите, въпреки пукането с надеждата, че поне ще е по-добре от преди, но моторчето сега започна да издава друг тракащ и неприятен звук :eek: който звучеше точно, като да идва от хлабавото лагерче. Разглобих мотора и смених местата на лагерите, този който беше външен го преместих да е от вътрешната страна (в случая това е здравия неиздаващ звуци лагер) а хлабавия го оставих да е от външната страна. Сглобих мотора, тествах и няма повече тракане, да видим до кога ще изкара така.

През уикенда Веско полетя с катаната и донастрои центъра не тежестта, като допълнително ме светна за някои неща свързани с 3д пилотирането, както и че има нужда от по дълги рогчета за сервата за да може да прави флат спин и да може да се противопоставя по-добре на торк ефекта с елероните при висене. За което огромни благодарности! :win::biri::biri::biri:

Със новия център на тежестта самолета лети и се управлява невероятно лесно, за съжаление бях забравил че съм изключил експото и при кацането бях изненадан от чувстителността на лостчетата и докато взема решение да отложа ли кацането самолета вече беше "кацнал" на тревата със счупен карбонов колесник. Сега чакам нов колесник и рогчета :pilot:
 

kanara27

Потребител
3д пилотирането, както и че има нужда от по дълги рогчета за сервата за да може да прави флат спин и да може да се противопоставя по-добре на торк ефекта с елероните при висене

Би ли пояснил за какво иде реч че нещо понятията ми убягват.
 

niki

Потребител
Би ли пояснил за какво иде реч че нещо понятията ми убягват.

Ще се опитам да преведа, но и аз не ги знам повечето неща на български как се казват, затова ползвам въпросните чуждици :)
Рогчетата за които говоря са всъщност така наречените (servo arms), които обикновенно идват в комплект със серво машинката, не знам защо но ми е по-лесно да ги наричам рогчета :) Обикновенно тези серво армс не са достатъчно дълги за да осигурят по-голям ход на контролните повърхности (елеватор, ръдър и елерони). Примерно със стандартни серво армс елеватора прави около 40-45 градуса отклонение а елероните около 20-25 градуса, с по-дълги серво армс отклонението може да се направи на елеватора да е 55 градуса а елероните на 45. В rcgroups има много дълга тема за PA Katana MD, която все още чета и съм стигнал до никъде :) Там някои хора обясняват че правят специален мод на елеватора за да е почти на 90 градуса за да могат да правят още по-агресивни маневри от обичайното.

В случая на моя не му достигаше ход на елеватора и на елероните, заради което като се опиташ да направиш flat spin (плосък свредел) недостига елеватор и самолета в един много скорошен момент след започването на свредела се гмурка с носа надолу.

Докато самолета виси, ако се подаде малко по-рязко газ, от усукващите сили на мотора (torque effect) самолета започва да се върти около оста си в посока обратна на въртенето на перката и това завъртане се спира и контролира, като се използват елерони в противоположната посока.
 

kanara27

Потребител
Това е ясно но, но 90градуса не е ли прекалено.... Мисля че и пантите трябва да са по-специални(отпуснати) за да може да се достигнат такива ъгли иначе доста натоварват сервомашинките....
 

Tassadar

Редовен Потребител
Знаем че, максималното отклонение на контролните повърхости зависи от обхвата на сервото и съотношението между дължините на рогчетата на сервото и на контролната повърхност. Но, понякога при 3D моделите, поради големите контролни повърхности спрямо хордите е невъзможно механически да се постигне много голямо отклонение с къси/стандартни (трудно ми е да го обясня, затова го нарисувах). Има т.н. 3D рогчета, понякога с двойна на стандартната дължина. Както спомена Kanara, повърхностите имат максимално механично отклонение по проект. Обикновенно е до 45-55гр. За 90гр. си трябва мод несъмнено.Твърде големите отклонения, обаче, изискват бързи, мощни и много прецизни серва. За самолети с размера на Катаната изборът не е много голям. :cool:

servo-limits.gif
 
Последна промяна:

niki

Потребител
Това е ясно но, ....
Явно не съм разбрал какво питаш o_O

Иначе "90 degrees mod" е нарицателно за Екстремен сетъп на елеватора, при различните модели може да се прилага до различна степен според спецификата на самия модел. И в повечето случаи не е симетричен.

Ето тука 88 градуса на елеватора на една екстра:

Elevator set Up 001.JPG 88 Degrees elevator throw.JPG
:biri:

За самолети с размера на Катаната изборът не е много голям. :cool:
За катаната не съм си и помислял да правя такъв екстремен сетъп, просто се опитах да отговоря на въпроса на Васил. Предполагам, че ако се наложи на някой да прави такъв мод, с общата помощ на форума ще се измисли как да се направи.
:biri:
 

vesibo

Редовен Потребител
Сервата на Катаната са стоковите и те издържат спокойно всички натоварвания.Маса хора карат с тях.А това са въпросните удължения за рогчетата на сервата.http://www.precisionaerobatics.com/product_details.php?pid=228
Без име.jpg
Моите серва за Addiction са правени тук.Виж темата за PA Addiction
 
Последна промяна:
Нагоре