Привет!
Завръзката във филма ми е черната котка от първите кадри, от ревност ли от кво ли
прешляпа през самолета или по-точно направо си скочи с четири крака върху едното крило докато беше поставено в кашона
Щетите не са фатални, но бях толкова бесен, че пропуснах да направя снимки. Като цяло 7-8мм от задното ръбче от към страната, която се свързва с фюзелажа се пречупи/огъна, но не се отдели от основата. На региона му обелих фолиото с около 1-2 см радиус и самото дърво го напоих с CA и го притисках да стои изравнено докато втвърди, после залепих обратно фолиото с ютия а на прегъванията сожих и мако CA защото фолиото си беше загубило част от лепилото.
А другата щета е близко до слота за сервото, там вече във фолиото остана дупчица от нокътя а под дупчицата дървената плоскост леко хътна с нещо, като пукнатина в нея. Отделно и на още едно място си остави отпечатък от ноктите, но там фолиото не се проби и с ютията се оправи и е почти незабележимо.
Доста се чудих как да оправя хлътналото място и накрая измайсторих един Г-образен "инструмент" и с негова помощ бръкнах отвътре и натиснах хлътналото място в обратна посока, докато същевременно през дупчицата на фолиото (тази от нокътя) със игла инжектирах CA в дървото и м/у него и фолиото и така притисках известно време докато втвърди и мисля, че май-се оправи така
Заглаждах с ютията после и дупчицата се разшири малко и стана може би около 1мм. Залепих едно малко парченце фолио отгоре, но незнам дали имаше нужда?
След това премеждие продължих с останаите неща...
Облепих луфта м/у хоризонталния стабилизатор и елеватора с ивицата прозрачно фолио, което идва в комплекта. Беше малко зор защото в упътването няма подробна информация как се прави това а се оказа, че си има специфичен пиниз, който се прави а именно след като се залепи едната страна върху стабилизатора след това не трябва да се лепи директно в/у елеватора ами първо трябва да се облепи и около ръба (вътрешната страна на луфта) на стабилизатора ползвайки връхчето на ютията и чак тогава залепих останалата част върху елеватора. Така ми се струва че се намаля съпротивлението, което фолиото указва при движение на елеватора, както допълнително се подсигурява при свиване фолиото да се огъва навътре към луфта.
След това монтирах задното колело, маркирах мястото пробих 1мм отвор и го залепих с CA гел. В инструкцията се казва че трябва да се сложи едно парче тиксо в/у сглобката, но на снимки от нета не намирам да има такъв, на който да му е сложено тиксо на това място. Какво ще ме посъветвате, има ли нужда от въпросното тиксо?
Рогчетата за елероните и елеватора не влизаха докрай а в упътването пише, че трбвало да пасват перфектно и само трябва да ги поставиш и заепиш. Наложи се да се поизпилят, залепих ги с епоксинда смола.
Залепих с CA пластмасовите болтове за монтиране на крилата към фюзелажа.
Монтирах моторбокса с епоксидна смола.
След това монтирах и моторчето и спийда.
Започнах да монтирам сервата и докато разпробивах дупките за винтовете се отлепи подсилващото дървено парче, което е за левия винт на сервото на елеватора.
Наложи се да използвам "Г инструмента" за да мога да го притисна добре от вътре на вън и да го залепя на мястото му с CA гел.
Карбоновото фолио, което е на хоризонталния стабилизатор и елеватора очевидно се влияе при по-различна температура от тази, която се ползва за останалото фолио и се беше понабръчкало покрай изправянето на елеватора и реших да го сваля въпросното фолио и да си изрежа и залепя ново такова.
Може ли да дадете съвет от къде мога да си купя такова фолио в София?
Ето ги разлепените парчета, залепени в/у алуминиевата дограма в опит да ги изгладя, но след като ги изгладя след известно време те пак се набръчкват в старата си форма.
Ето я и опашката без въпросните фолия.
Сега съм стигнал до задънена улица, лиспват двете кукички, които се използват за pull-pull системата от към страната на сервото, както и едното телче тип Z-bend.
Моля за съвет от къде мога да се снабдя с такава тел или направо с готови такива? Дебелината им е 1мм.
Отделно моля за съвет или линк за това как да изрежа дупките в карбоновия спинър, така че да се запази перфектен баланс.
Благодаря!