Моделарски мотори

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Rossi .15 2,5cc NORMAL, ABC, "BLACK HEAD", Revised by Slavcho Slavov for F1C
Rossi .15 2.5cc NORMAL ABC BLACK HEAD Revised by Slavcho Slavov for F3C.jpg
Обем 2,47cm³, диаметър на цилиндъра 15мм, ход на буталото 14мм.
Двигателят е дарение от близките на покойния м.с.Славчо Славов.
Дългогодишен състезател по авиомоделизъм таймери (F1C).
Републикански шампион 1990г., член на националния отбор.
Участник на Световното първенство по авиомоделизъм в Аржентина 1989г.
Класирал се на 35-то място в Аржентина.

Повече информация в темата "Спомени за спорта" - https://bit.ly/3zz6PPE

28.01.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Webra 61 SPEED R/C , Glow, Webra-M-Ebert, Austria, 1975
Webra 61 RC Glow Austria 1975.jpg
Обем 9,953cm³, диаметър 24мм, ход на буталото 22мм.
Двигателя е с карбуратор "Dynamix".
Информация от RADIO MODELLER January 1974
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/Webra Speed 61F (1).html
Информация от RADIO CONTROL MODELS & ELECTRONICS March 1974
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/Webra Speed 61.html
Прикачвам описанието на карбуратора.
По интересно е описанието в списание RCM(Radio control modeler).
https://rclibrary.co.uk/files_titles/2257/RCM_1981_04_April.pdf

18.01.2022
 

Attachments

  • WEBRA Dynamix.pdf
    886.4 KB · Прегледи: 0
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
MVVS 6,5 GFR №353 ABC, Modela - MVVS, BRNO, Czehoslovakia, 1987
MVVS 6.5 GFR №353 ABC Modela - MVVS BRNO Czehoslovakia 1987.jpg
Обем 6,57cm³, диаметър 21мм, ход на буталото 19мм, обороти 17500 об./мин.
Препоръчани витла 250х120, 240-260х120.
Нов, с картонена кутия, паспорт.
В музея има два еднакви, двата са нови, но с различни номера.
Първия е на стр.2 пост 30:
https://www.rcmania.bg/index.php?threads/Моделарски-мотори.2286/page-2
Въпреки, че и двата са произведени 1987г. цвета на опаковките е различен.
Информация в Model Builder August 1984:
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/MVVS 6.5F.html

03.02.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
SH .12 2,1cc R/C 1:10 Touring Car №С73806, Glow, ABC, 3 ports, Taiwan, 2007
Подарък за музея от Георги Минков:
SH .12  RC Car №С73806 Taiwan.jpg

SH .12 2.1cc RC Car №С73806 Glow Taiwan.jpg
Обем 2,1cm³ , диаметър на цилиндъра 13,85мм, ход на буталото 14,00мм, обороти 34000 об./мин.
Двигателя е от Team Magic G4 RTR 1/10 Nitro 4WD Touring Car
Такъв модел може да се види и в музея.
Снимки в "Спомени заспорта" стр.14 пост 267:
https://www.rcmania.bg/index.php?threads/Спомени-за-спорта.2133/page-14#post-35766
Благодаря Жоре!
Пожелавам спорни успехи с новия двигател!

15.05.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Rossi .15 2,5cc NORMAL, ABC, "BLACK HEAD", Revised by Nikolay Nikolov for F1C
Двигател на м.с.Николай Петров Николов† - гр.Сливен.
Подарък за музея от близките му!
Rossi .15 2.5cc Revised by Nikolay Nikolov for F3C.jpg
Съжалявам, че не познавах Николай, но всички си спомнят с добро за него.

Николов-Славов-Бърдаров.jpg
От ляво на дясно м.с.Николай Николов†, м.с.Николай Живков† и м.с.Борислав Бърдаров†.

19.03.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Nameless-3(Самоделен-3) 2,5cc, Diesel, USSR
Nameless-3(Самоделен-3) 2.5cc Diesel USSR.jpg

Nameless-3(Самоделен-3) 2,5cc USSR.jpg
Интересно двигателче с неясен произход.
Главата, цилиндъра, буталото, биелата и картера са от МК-12.
При това от неговата първата версия.
Правени са опорната шайба, предната капачка,
дифузьора, жигльора и задната капачка.
Автора вероятно се е старал да намали теглото.
Сравних теглото с подходящ МК-12, разликата в теглото е 20 грама.
За да разбера повече, го разглобих:
The details of the Nameless-3 engine.jpg
Диаметър на буталото 15,5мм. Бронзова втулка, а не лагери.

05.05.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
ARDEN .199 Ignition, Ray Arden, MICRO-BILT,Inc.,N.Y., USA, 1947
ARDEN .199 Ignition Ray Arden MICRO-BILT,Inc. N.Y. USA 1947.jpg

Gd93821.jpg

Рей Арден през 1946-та произвежда своите революционни двигатели Arden .099 и .199
Лекото им тегло и компактните размери ги правят популярни сред моделистите.
Рей Арден е „Бащата на подгревната свещ“.
Ето линк за любознателните:
https://www.craftsmanshipmuseum.com/Arden.htm

26.04.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Super Tigre G.71 "Twin plug" RV R/C, Micromeccanica Saturno, Designer Jaures Garofali, Italy, 1971
Super Tigre G.71 RV Twin plug RC.jpg

Super Tigre G.71 Twin plug RV Jaures Garofali 1971.jpg
Изключително рядък двигател на великия Jaures Garofali.
Виждал съм много G71, той е основата за създаването на българските Р.Т.К., ДБ-12 и ДБ-24.
В музея имам наколко броя...но дори не подозирах за съществуването на RV вариант, при това с две свещи на главата.
Двигателя е нов, но за съжаление без кутия и паспорт.
Предполагам, че е свален от модел...който никога не е летял.
Свещите на главата са две различни!
Предполагам, че така е от производителя...но не мога да го гарантирам.
Повече от три години търся информация за Super Tigre G71, но без успех.

27.02.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Pierce Super "J" .297 Spark Ignition, PIERCE INDUSTRIES, USA, 1947
Pierce Super J .29 Ignition 1947 USA.jpg
Резервуара вероятно е счупен.
Целия възел е нов, правен в щатите.

04.04.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Действуващ разрез на четиритактов двигател.
Подарък за музея от инж.Виктор Димитров "VICTOR BRAND DIESEL SERVICE":
Victor Brand.jpg
Произведен от ДСП "Учтехпром" 1958г.
1958 Учтехпром.jpg
Благодарности!
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
McCoy .29 "Red Head Stunt" №3932 Ignition, Dick McCoy, Testor Corporation, USA, 1957
McCoy .29 Red Head Stunt №3932 Dick McCoy 1957.jpg
Имах честа лично да се запозная с Деймън Л. Dick McCoy†
Разказа ми за 4-тия Световен шампионат за скоростни автомодели 1989г в Лос Анжелис, САЩ
е в няколко поста стр.10 пост 182 ...пост 193 е визитната картичка от Dick McCoy
и златната свещ, която ми подари.
https://rcmania.bg/index.php?threads/Спомени-за-спорта.2133/page-10
това приключение е до пост 198
Визитка.jpg

DICK MACCOY.jpg
За съжаление Деймън Л. „Дик“ Маккой почина на 30 декември 2005 г. на възраст 98 години.
Той е направил уникален принос към моделни двигатели, които са легендарни.
Радвам се, че имах честта да се запозная приживе с него!
Информация за версията с искрова свещ:
https://collectair.org/vintageengines.html
Информация за версията с нагревна свещ:
MODEL AIRCRAFT August 1960:
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/McCoy 29 Stunt.html
MODEL AIRPLANE NEWS April 1960:
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/McCoy 29 Stunt (2).html

13.05.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
NOVAROSSI REX 350 3,5cc 5/SCT BUGGY, Cesare Rossi & Co., Radengo Saiano, Italy, 1993
Пореден подарък за музея от инж.Иван Минков:
NOVAROSSI REX  350 BUGGY.jpg
1993-та инж.Иван Минков внесе уникални модели BMT-993 1/8 окомплектовани с двигатели REX 350.
Този е бъги вариант, но след като "издуха" 7-каналния Иван успешно го използваше за BMT-933.
Повече подробности в темата "Спомени за спорта":
https://rcmania.bg/index.php?threads/Спомени-за-спорта.2133/page-11#post-35071
Стр.11 пост 208
https://rcmania.bg/index.php?threads/Спомени-за-спорта.2133/page-12
Стр.12 пост 233
https://rcmania.bg/index.php?threads/Спомени-за-спорта.2133/page-12
Стр.12 пост 234
Поради грешка при поръчката два от двигателите са бъги вариант.
Втория все още се използва от Георги Минков.
Двата модела в музея са оборудвание с REX 350 7/SCT COMPETITION.
Подробна информация за 7-каналния вариант:
http://sceptreflight.com/Model Engine Tests/Nova Rossi Rex 7.html

Благодаря Иване!

21.04.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
K&B 11cc OUTBOARD MARINE P/N 5101 S/N 815024, K&B MFG.,Inc., USA, 1991
KB 11cc OUTBOARD MARINE, USA, 1991.jpg

KB 11cc OUTBOARD MARINE P.N. 5101 S.N.815024, USA, 1991.jpg
Диаметър на цилиндъра 24,43мм, ход на буталото 23,37мм, обороти 2000-23000 об/мин.

10.05.2022
 
Последна промяна:

S-LK

Редовен Потребител
Модераторски Екип
CYCLON 150 24.9cc, Glow, AAC, Sergey Pitskalev, Cyclon Company, Novosibirsk, Russia, 198x
CYCLON 150 24.9cc Glow AAC Sergey Pitskalev-Cyclon Company.jpg
Един от първите двигатели на Сергей Пицкальов†
Изработката на картера и останалите детайли е сравнително груба.
Липсва характерната прецизност на другите двигатели "Циклон"
Три канален, АВС, обем 24,9cm³, диаметър на цилиндъра 31,5мм, ход 32мм.
Карбуратор не е поставян, няма следи от експлуатация на двигателя.

11.03.2022
 
Последна промяна:
Нагоре