Моделарски мотори

Дискусия в 'Спортен Раздел - Авто' започната от S-LK, 29 Март 2019.

  1. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,362
    от:
    гр.Сопот
    MVVS 3,5 GFR №1448, Glow, Modela - MVVS, BRNO, Czehoslovakia, 1987
    MVVS 3.5 GFR.jpg
    Подарък от м.с.Любомир Колев. Нов, с кутия и паспорт.
     
    Последна промяна: 17 Май 2021
    Ivan Minkov харесва това.
  2. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,362
    от:
    гр.Сопот
    RITM-М 2,5cc №559, Diesel, DOSAAF Kiev, 1977
    РИТЪМ-M 2,5cm³, №559, ДОСААФ г. Киев, 1977
    РИТЪМ-M №559 г. Киев 1977.jpg
    Обем 2,46cm³, диаметър 16мм, ход на буталото 14мм, обороти 1400 об./мин.
    Два изпускателни канала, с три болта на главата и надписи по картера.
    Нов с кутия и паспорт.
    Тъмновиолетов анод на главата и опорната шайба.

    RITM-М 2,5cc, Diesel, DOSAAF Kiev, 1981
    РИТМ-М 2,5cm³, ДОСААФ г. Киев, 1981г.
    РИТМ-М.jpg
    Ритъм М Киев.jpg
    Пети вариант на РИТЪМ-а, във втори вид картер, с два изпускателни канала, с три болта на главата и надписи по картера.
    Черен анод на главата и опорната шайба.
     
    Последна промяна: 24 Юни 2021
    Ivan Minkov харесва това.
  3. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,362
    от:
    гр.Сопот
    Moskito - Permot 1,76cc, Glow Engine, Designer Berhard Helmut Kratzsch, East Germany, 1974
    Moskito-Permot 1.76.jpg
    Диаметър на цилиндъра 13,65мм, ход 12мм, обем 1,76cm³, 13000оборота/минута.
    Нов, в интересна кутия, без паспорт.
     
    Последна промяна: 12 Юни 2021
    Ivan Minkov харесва това.
  4. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,362
    от:
    гр.Сопот
    Moskito - Permot 2,5cc, Glow Engine, Designer Berhard Helmut Kratzsch, East Germany, 1973
    Moskito-Permot 2.5.jpg
     
    Последна промяна: 8 Май 2019
    Ivan Minkov харесва това.
  5. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,362
    от:
    гр.Сопот
    NV-21 typ. II ,V.Hruska - Praha, 1950
    NV-21 typ II 1950.jpg
    Подарък от м.с.Георги Кабаков.
     
    Ivan Minkov харесва това.
  6. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,362
    от:
    гр.Сопот
    TM 3,5cc R/C, Glow, MК "Exact Mechanical Engineering" - Gabrovo, Bulgaria, 1985
    TM 3,5cc R/C - МК "ТОЧНО МАШИНОСТРОЕНЕ" - Габрово, България, 1985
    TM Габрово 1985.jpg
    Обем 3,463cm³, диаметър на цилиндъра 16,6мм, ход на буталото 16мм.
    Двигателя е копие на OPS 3,5 SPEED CAR.
    Разликата е в покритието на цилиндъра, в този двигател е "никасил"!
    Изработени са повече от 20 броя.
    Подарък за музея от з.м.с.Дамян Петров(без карбуратор).
    TK.jpg
    Снимка с оригиналния карбуратор.
    Карбуратора е копие на "Eagle" от SPEEDMODELS, само е оребрен;)
    Подари го з.м.с.Йосиф Христов(трикратен световен шампион по корабомоделизъм).

    Днес[3.7.2021] получих списанието МЛАД КОНСТРУКТОР 4/1986.
    Почти две години търсих да се появи и да купя оригинал.
    Показвам цялата страница, на която в десния ляв ъгъл е интересното:
    Млад Конструктор 4-1986.jpg
    Не обръщаме внимание на глупостите написани от репортера за снимка 6:oplez:
    За три двигателя е замесен институт, завод и накрая СО "Металхим":crazy:
    Така и да е трябвало, за да получат повече хора "Златна значка ТНТМ".
    Представени са три вида от двигателя ТМ, по думите на з.м.с.Марин Лисиков
    това са първите три прототипа, специално изработени за изложението.
    Интересно в случая е факта, че са откраднати... често се случваше на такива мероприятия.

    Подробности в темата "Спомени за спорта" стр.11 пост 206 и пост 212:
    https://rcmania.bg/index.php?threads/Спомени-за-спорта.2133/page-11#post-35181
     
    Последна промяна: 3 Юли 2021
    Ivan Minkov харесва това.
  7. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,362
    от:
    гр.Сопот
    CSTKAM-2,5 KR No.350500094, Glow, "END VERION", ABC, SPO "PROGRESS", Russia, 1994
    CSTKAM2.5end-1.jpg
    CSTKAM2.5end-2.jpg
    Обем 2,47cm³, диаметър 15мм, ход на буталото 14мм, обороти 22000 об./мин.
    Последната версия на ЦСТКАМ-2,5KР.
     
    Последна промяна: 27 Юни 2021
    Ivan Minkov харесва това.
  8. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,362
    от:
    гр.Сопот
    MDS15FR, Aero, Glow, "MDS-micro" in Kimry, Tver region, Russia
    MDS15FR-1.jpg
    MDS15FR-2.jpg
    Обем 2,47cm³, диаметър на цилиндъра 15мм, ход на буталото 14мм.
    Брандиран за ROBBE;)
    Наследника на ЦСТКАМ-2,5KР.
     
    Последна промяна: 21 Юни 2021
    Ivan Minkov харесва това.
  9. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,362
    от:
    гр.Сопот
    MDS15D, Aero, Diesel, ABC, "OAO MDS-micro" in Kimry, Tver region, Russia
    MDS15D-1.jpg
    MDS15D-2.jpg
    Обем 2,47cm³, диаметър 15мм, ход на буталото 14мм, обороти 14000об./мин.
     
    Последна промяна: 22 Юни 2021
    Ivan Minkov харесва това.
  10. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,362
    от:
    гр.Сопот
    Двата най-големи двигателя в музея са еднакви ДБ-150;)
    Произведени 1992-94г. в Авиотехника ЕООД – гр.Пловдив.

    Преди три месеца Павел Бучински подари това чудо:
    DB-150(ДБ-150) 150cc R/C, Ignition, Aircraft repair plant, Plovdiv, Bulgaria, 1991
    MZ-Павел.jpg

    Вчера м.с.инж.Стефан Харитов ме изненада с напълно окомплектован:
    DB-24(ДБ-24) 24cc R/C Glow №879, two-line, Aircraft repair plant, Plovdiv, Bulgaria, 1992
    MZ-Стефан.jpg
    MZ-Стефан Харитов.jpg
    Цилиндър, бутало, бутален болт и биела от МZ-150сс.
    Картера и останалите детайли са произвеждани в България.
    С такива двигатели е радиоуправляемата авиомишена "Ястреб МА".

    След промените е "интериор" в заседателна зала на полигона към МК "ВМЗ":cry:
    Ястреба 2021.jpg Пеликани...пеликани, спомени от моето детство:yahoo:
    Пеликани ... Пеликани.jpg
    "САС-Пилот" e пилотажно-навигационeн комплекс за дистанционно управление от пилот – оператор
    и по програма, на далечни разстояния без оптически средства.
    Тази електроника го прави наистина "безпилотен":opaa:
    Наистина безпилотен.jpg
    Всичко е 100% българска разработка и българско производство!
    С тъга ми разказаха как чужди делегации с гордост се снимали до него.
    Питали защо след като преди 40 години сме били толкова напред,
    сме спряли развитието на безпилотните апарати?
    Странен въпрос, за съжаление дори ние не можем да отговорим:cry:
    Само може да се гордеем с разработеното и произведено от нашите дядовци и бащи!

    P.S. Прибавих снимките и допълнителната информация на 14 юни 2021г.
     
    Последна промяна: 24 Юни 2021
    Ivan Minkov, Xape and dvb_boian like this.
  11. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,362
    от:
    гр.Сопот
    EISFELD completed, German, 1937-1939
    EISFELD.jpg
    EISFELD_.jpg
    Това е вторият в музея, първия е в значително по-лошо състояние.
    1942-A-FELGIEBEL-Benzinmotoren-Flugmodell-Motoren.jpg
     
    Последна промяна: 2 Юли 2021
    Ivan Minkov харесва това.
  12. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,362
    от:
    гр.Сопот
    K&B 3,5cc (With Bulgarian carburetor) R/C, Glow, USA, 1982
    KB-y.jpg
    KB-x.jpg
    Подробности в темата "Спомени за спорта"
     
    Последна промяна: 24 Юни 2021
  13. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,362
    от:
    гр.Сопот
    CYCLON .15 2,5cc PC-9 F2D, Alexander Kalmykov, Novosibirsk, Russia, 2006
    PC9-1.jpg
    Двигателят е нов, произведен в Новосибирск.
    Калмыков Александр Николаевич е световен шампион в средата на 80-те при скоростните авиомодели (F2A).
    Повече информация за него има в поста на м.с.Валентин Савов.
     
    Последна промяна: 24 Юни 2021
    Ivan Minkov харесва това.
  14. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,362
    от:
    гр.Сопот
    RITM Yashina 35601, 3 channel, ABC, for the speed of the aircraft model, Russia
    РИТЪМ изработен в края на 90-те от Николай Михайлович Яшин, гр.Орск, Русия.
    АВС, три канален. За скоростни авиомодели(начинаещи авиомоделисти).
    Яшин1.jpg
    Яшин2.jpg
    Яшин3.jpg
     
    Последна промяна: 24 Юни 2021
    Ivan Minkov харесва това.
  15. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,362
    от:
    гр.Сопот
    O.S. MAX S30 R/C, O.S.ENGINES MFG.CO.LTD., Japan, 1964
    O.S. MAX S30 RC 1964.jpg
    30 OS MAX-S.jpg
    Обем 4,86cm³, диаметър 18,8мм, ход на буталото 17,5мм, обороти 2500-14000об./мин.
     
    Последна промяна: 24 Юни 2021
    Ivan Minkov харесва това.
  16. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,362
    от:
    гр.Сопот
    RITM Yashina, 3 channel, ABC, for acrobatic aircraft models, Russia
    РИТЪМ изработен в края на 90-те от Николай Михайлович Яшин, гр.Орск, Русия.
    АВС, три канален. За акробатични авиомодели(начинаещи авиомоделисти).
    РИТЪМ Яашин Акробат.jpg
     
    Последна промяна: 24 Юни 2021
    Ivan Minkov харесва това.
  17. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,362
    от:
    гр.Сопот
    Rossi R15 2,5cc MK3 FI Speed engine (Risonanza), ABC NIB, Papers, "BLACK HEAD", Italy, 1980
    С помощ от много приятели накрая се получи експонат към който се стремях:yahoo:
    R15 black head.jpg
    Обем 2,47cm³, диаметър на цилиндъра 15мм, ход на буталото 14мм.
    Двигателят е нов от м.с.Седеф Дончев, но по неясна причина характерната черна глава беше заменена с бяла(от по-стар модел).
    Кутията и тръбата също не бяха от този вариант.
    Оригиналната тръба в оригинална кутия за този вариант подари м.с.Георги Кабаков.
    Кутия и инструкция открих при з.м.с.Марин Неделчев. Днес намерих "черна глава".
    Основен двигател в моделите на з.м.с.Марин Неделчев;)
    Ето един от тях в темата "Спомени за спорта" стр.7 пост 135 и пост 137:
    https://www.rcmania.bg/index.php?threads/Спомени-за-спорта.2133/page-7
    Такъв двигател използваше и м.с.Димитър Дишлиев, състезател от нашия клуб:)
    Ето негов модел в темата "Спомени за спорта" стр.11 пост 10:
    https://www.rcmania.bg/index.php?threads/Спомени-за-спорта.2133/page-11
    Много състезатели по авио, авто и корабо моделизъм са постигнали успехи именно с тази версия.
     
    Последна промяна: 27 Юни 2021
  18. muns61

    muns61 Редовен Потребител

    Публикации:
    396
    Колко неща са влачени от клубовете и съхранени по мазета и тавани, вместо някой да ги ползва пълноценно.
    Съжалявам, но не се сдържах. Познавам такива личности.
     
  19. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,362
    от:
    гр.Сопот
    Напълно съм съгласен с това твърдение - има такива, но не разбирам как то е свързано с тримата цитирани в този пост?
    Седеф Дончев е м.с. по авиомоделизъм скоростни авиомодели, като ученик на м.с.Георги Камбуров... сам е изработвал двигател.
    Като национален състезател е получавал двигатели Rossi R15 и е закупувал такива с лични средства.
    До ден днешен независимо от здравословните проблеми взема участие в състезания, надявам се това да се случи и тази година.
    Георги Кабаков е м.с. по авиомоделизъм скоростни авиомодели, ученик на з.м.с.Христо Китипов ... сам е изработвал двигатели.
    Като национален състезател е получавал двигатели Rossi R15, резултатите постигнати от него са неоспорими.
    До ден днешен е състезател по авио и коробо моделизъм.
    Марин Неделчев е з.м.с. по автомоделизъм, голяма част от написаното в темата "Спомени за спорта" е благодарение на неговата работа и постижения.
    Предпочитам да съм позитивен, искам да благодаря на хората запазили такива "артефакти"!
    Предпочитам да ги получавам, като подарък за музея или да ги купувам от България.
    Вместо да ги купувам от Русия, Украйна, Англия, Германия, Кипър и т.н.
    По-голямата част от описаното в тази тема за съжаление не е от България или по-никакъв начин не е свързано с дейноста преди 1989-та година.
    Моля предложения на лични, кой и какво е съхранил на тавани и мазета ... имена, телефони(анонимноста е гарантирана);)
     
    Последна промяна от модератор: 24 Юни 2019
    Ivan Minkov харесва това.
  20. S-LK

    S-LK Редовен Потребител Модераторски Екип

    Публикации:
    1,362
    от:
    гр.Сопот
    Rossi .15 2,5cc NORMAL, ABC, Revised by Slavcho Slavov for F3C
    F1C_Rossi15.jpg
    Обем 2,47cm³, диаметър на цилиндъра 15мм, ход на буталото 14мм.
    Двигателят е дарение от близките на покойния м.с.Славчо Славов.
    Дългогодишен състезател по авиомоделизъм таймери (F1C).
    Републикански шампион 1990г., член на националния отбор.
    Участник на Световното първенство по авиомоделизъм в Аржентина 1989г.
    Класирал се на 35-то място в Аржентина.

    Повече информация в темата "Спомени за спорта" стр.12 пост 224:
    https://www.rcmania.bg/index.php?threads/Спомени-за-спорта.2133/page-12#post-35241
     
    Последна промяна: 26 Юни 2021
    Ivan Minkov харесва това.

Сподели Тази Страница