Понеделник е и както обещах продължаваме с другите основни фигури в сложния пилотаж.
Днес ще разгледаме фигурата "Лупинг-Loop"
Вертикална фигура от пилотажа , при която самолета се завърта на 360º около своята напречна ос.
Елементите от лупинга съставляват основата на други еволюции и фигури: полутоно, имелман и вертикална осморка. Лупингът се счита за правилен, ако всички точки от неговата траектория лежат в една вертикална равнина.Първата половина от лупинга се осъществява за сметка запаса от скорост и тягата на силовата установка. Втората – за сметка теглото на самолета и тягата на силовата установка.
Техника на изпълнение-преди започването на лупинг самолета трябва да лети хоризонтално, без плъзгане и крен, т.е. да няма накланяне и промяна на посоката на летене.Тук е мястото да споменем и тези термини:
Крен - завъртане на самолета около надлъжната ос.
Тангаж -завъртане на самолета около напречната ос, т.е. кабриране и пикиране.
Рискание - завъртане на самолета около вертикалната ос.Променя курса по направление.
Тези неща можете да ги видите и в темата на Пепи -Аеродинамика за абсолютно начинаещи.
Да продължим от хоризонтален праволинеен полет подаваме газ и плавна команда на елеватора като държим крилата хоризонтални и подаваме много леко команда за десен ръдър да компенсираме реакцията на витлото.Параметрите височина, скорост и претоварване (при големите батковци
) при влизане и излизане от лупинг трябва да са приблизително еднакви.
Запомнете при изпълнение трябва да имате постоянна ъглова скорост през цялата фигура, използване на максимална тяга в първата половина и дросилирана тяга във втората половина това гарантира, че скоростта във връхната точка ще е по-голяма от еволютивната и лупинга ще е правилен.
Ето и два клипа с пилотажки за F3A. Единият е със стиковете, а другият е отново от AFPD.
Успех!!!