Искам да си направя сам квадрокоптер

Svilen

Потребител
Да,и това е вариант.По принцип смятах FPV да се появи на дрона ми едва след като последният се е научил да лети :)


Гледам,че радио приемниците се предлагат в два варианта-mode1 и mode2.какво ще рече това- някакъв вариант на разположение на джойстиците ли е?
 
Последна промяна:

Svilen

Потребител
Ясно,мери,JetMan.
Нов въпрос-батериите се предлагат с букси XT60 или XT90. Наза-та има кабел за свързване с батерията без букса,до колкото успях да се ориентирам по снимките в нета.Каква букса да си взема, към XT90б укси ли да се ориентирам или каквато и да взема-все тая?
 

Svilen

Потребител
Малко съм озадачен от тежестта на батериите.Колко процента от теглото на коптера е нормално да се пада на батерията.
 

Rust

Редовен Потребител
Не се озадачавай. Тежат също толкова и при другите хора :)
Често батерията е около 50% от теглото на дрона (1000гр дрон, 500гр батерия) или 30% от летателното тегло (1500гр летателно, 500гр батерия).
При спортните машини е подобно - 300гр дрон, 150гр батерия.

Започни възможно по-просто в началото. Хубавото на сглобяемите дрони е, че подлежат на ъпгрейди и добавяне на екстри. Ако накичиш още отначало 100 екстри, ще имаш 100 проблема за решаване повече :)
 

Svilen

Потребител
Защото си харесах една китайска батерия 10Ач,ама е почти килограм. Поразрових се да видя какво пише за батериите в хоби кинг-имали склонност към самозапалване,не знам колко е вярно това.Но пък ако поръчаш от там батерия и се окаже,че някоя от клетките не е наред ,искали снимка на стойностите които показва устройството за зареждане и баркода на батерията и пращали нова.
 

xpyc

Новодошъл
5-6000mah макс. гледай discharge rate да не е много висок, че това е допълнителна тежест, а по принцип за тромави дрони не е нужно да е висок рейта, тъй като обикновено висят на 30 - 40% газ. повече от 20C рейт на батерия над 4000mah не ти е нужно. аз съм взел две 5200Mah 10C за големия който някога трябва да сглобя, които са малко над 300 грама. 5.2x10=52 ампера мисля, че ще са достатъчни.
 

Rust

Редовен Потребител
Задължително ли е да е 10000mah? По-малките също могат да се вържат паралелно и да летят заедно, но могат и по отделно (а може и да се зареждат, докато летиш).
5000mah звучи някак по-адекватно. Даже ако предположим, че използваме горната зависимост, ако 5000mah е грубо 500гр, коптера ти ще е 1кг... което за първи коптер... мисля, че колегите няма да ти препоръчат. Погледни към по-леките варианти. Ще ти донесат повече успех, с по-малко ремонти :)
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
5-6000mah макс. гледай discharge rate да не е много висок, че това е допълнителна тежест, а по принцип за тромави дрони не е нужно да е висок рейта, тъй като обикновено висят на 30 - 40% газ. повече от 20C рейт на батерия над 4000mah не ти е нужно. аз съм взел две 5200Mah 10C за големия който някога трябва да сглобя, които са малко над 300 грама. 5.2x10=52 ампера мисля, че ще са достатъчни.

Точно тука силно си объркал теорията :) - особено ако си взел Мултистар 10C , като цяло ефекта е следния ( многократно проверено ) , имаш грубо 10 полета с нея , като на последните батерията става тип "казанлъшка поничка" дрона на земята и ако го намериш ще имаш какво да ремонтираш :)

Ако си купувате големи батерии , поне вземайте истински такива като TATTU , спестяват после много пари от загубени или потрошени дронове и камери с тях. Онзи ден на поляната беше поредния случай с 10C на мултистар!


EDIT.
Всъщност ние за колко клетки говорим 4 или 6 ?
 

xpyc

Новодошъл
теория не се обърква :) обикновено на практика се случва :D
не съм ползвал мултистар досега. може да са с производствен дефект, но на теория 50 ампера трябва да са достатъчни.
според теориите на ecalc.ch трябва да виси на под 5 ампера на мотор.

такива съм взел, ще ги видим какви са. само трябва адаптер xt60 към тоя на walkera да намеря.

https://www.aliexpress.com/item/Spa..._7&btsid=55e1f95c-746a-4a91-826e-fd1de7d2392b
 

Svilen

Потребител
Не,не съм поръчал още батерия,просто се оглеждам.За 4S батерии става дума.Но тъй като още не съм решил какви точно мотори ще взема,нямам представа какъв ток ще черпят .Опасението ми е дали батерията ще е в състояние да отдава достатъчно ток при по- натоварени режими на работа на моторите,особено ако се е поразредила малко/
 

Xape

Модератор
Модераторски Екип
Бих посъветвал да си купиш батериите най-накрая, дори да вземеш 2 различни като размер капацитет, че и брой клетки, за да видиш коя е оптимална.
Така си наясно с теглото и пространството с което разполагаш. Практиката показва, че моделите почти винаги излизат по-тежки отколкото ни се иска. Това налага да се избере по-малка (по-лека) батерия, която съответно трябва да е с по-голямо С.
@xpyc - Светльо има предвид че си объркал теорията според която на тежък коптер му трябва батерия с малко С - точно обратното е.
Коптерът може да виси с малък ток обаче това е само в пълно безветрие. Обаче ако има вятър/турбуленция, и при всяка промяна в заданието, автопилота командва 100% към моторите, че даже и повече :). И понеже често пъти моторите са преоразмерени (в което няма нищо лошо) батерията сдава багажа.
Това сме го виждали на практика десетки пъти на поляната. В този смисъл докато теорията, не бъде потвърдена от практиката, по добре се въздържай от съвети. Също така, относно С-то на батериите - не го приемай 1:1 особено за недоказани производители.
 

JetMan

Администратор
Модераторски Екип
това имах предвид да, а също и това че етикета не отговаря на вътрешността на батериите от ХК. това че пише 10C спокойно може да се окаже 5С :)
 

Svilen

Потребител
Днес след доста ровене и четене реших да се спра на TATAU 3700mAh 4S 45C,тежи 370 гр.


PS Кутията с части за квадрокоптера почна да се понапълва,след има няма месец ще почне сглобяването :)
 
Последна промяна:
Нагоре